ביטוח נסיעות לחו"ל בהריון

אם את מתכננת לטוס לחו"ל במהלך ההיריון, חשוב שתדעי שאת צריכה לרכוש כיסוי ביטוחי מתאים. למעשה, הרחבת הפוליסה תכלול כיסוי עבור טיפולי חירום שייחודיים להיריון, שייתכן ויידרשו במהלך הטיסה או השהייה בחו"ל. למשל, בדיקות רפואיות ואשפוז). מה חשוב לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל בהריון? ריכזנו את כל המידע – בעמוד אחד.

ביטוח נסיעות לחו"ל בהריון – מה הפוליסה כוללת?

נשים בהיריון שנמצאות בטרימסטר הראשון, קרי עד לשבוע 12 של הריונן, מקבלות כיסוי ביטוחי למצבן הרפואי גם במסגרת פוליסות ביטוח סטנדרטיות. ההמלצה היא להוסיף את ההרחבה הייעודית להריון החל משבוע 13 ואילך, כאשר ניתן לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל עד לשבוע 32 (ובחברות מסוימות עד שבוע 30). כמו כן, חשוב לדעת שיש חברות שמבטחות לפי גיל האישה, ובמקרים מסוימים יבטחו עד גיל 38 או 40.

פוליסת הביטוח המורחבת תכלול כיסוי עבור טיפולים ובדיקות רופא, אשפוזים וכל הוצאה הקשורה במקרי חירום הקשורים בהיריון והנובעים מעצם קיומו.

מחירי ההרחבה לנשים הרות המבקשות להיות מבוטחות בעת הנסיעה לחו"ל, עשויים לנוע בטווח של 3 עד 9 דולרים פר יום, כתלות בחברה המבטחת וכן במרכיבי הפוליסה השונים. גם סכומי הפיצוי והכיסוי הניתנים על ידי חברת הביטוח, במקרים בהם הביטוח מופעל – יכולים להשתנות מחברה לחברה והם עשויים להגיע עד לתקרה של כ 350,000 דולרים.

חשוב לציין: הרחבת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל בהריון לא תכלול, אצל הרוב המוחלט של החברות, כיסוי עבור נשים שטסות כשהן בשבוע מתקדם מ- 32 או נשים שגילן צעיר מ- 18, או מבוגר מ- 42. נוסף לכך, כפי שיפורט בהמשך, ישנן חברות ביטוח שיעדיפו שלא לבטח נשים המשתייכות לקטגוריות מסוימות. לכן, חשוב מאוד לבדוק את כל הפרמטרים הללו מול חברת הביטוי, מבעוד מועד.

עוד דבר שחשוב לדעת: הביטוח לא מכסה בדיקות שגרה והתפתחות. מה כן? ובכן, הוא מכסה בדיקות או טיפולים המהווים מקרי חירום כתוצאה מההיריון.

האם כל אישה בהריון יכולה לטוס לחו"ל (ולבטח את עצמה כמובן)?

הדעה הרפואית הגורפת היא שמוטב שלא לטוס בשבועות מתקדמים יותר משבוע 32, בשל הסיכוי ההולך וגדל ללדת ומתוך רצון למנוע מצב שבו האישה תאלץ ללדת באופן פתאומי, כשהיא איננה בארץ. כמו כן, ברגע שאישה עוברת את שבוע 32, חברת הביטוח למעשה מפסיקה לבטח אותה (זה רלוונטי עבור נשים שנוסעות לתקופה ארוכה, למשל מי שטסה כשהיא בשבוע 20, ומתוכננת לשוב לארץ בשבוע 35).

מסיבה זו, רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל בהריון הכולל הרחבה ייעודית, רלוונטית רק לנשים שהריונן לא חצה את שבוע 32. זוהי גם הסיבה שבגללה אישה שרוכשת ביטוח נסיעות לחו"ל, והיא בהריון בשבוע 33 – לא תוכל לקבל את ההרחבה הזו.

הרחבת ביטוח נסיעות סטנדרטי לחו"ל ותוספת כיסוי עבור נוסעת הרה, תכלול התייחסות הן לנוסעת עצמה והן למאפייני הריונה, למשל:

  1. האם זהו הריון של עובר אחד או הריון מרובה עוברים – באופן טבעי, הריון של תאומים ויותר נושא בחובו סיכונים רבים ומכאן שהפוליסה צריכה לכלול התייחסות למצב ייחודי זה. חלק מהחברות יסרבו לבטח נשים שנושאות יותר מעובר אחד, במיוחד במצבים שבהם הריון הושג באמצעות הפריה.
  2. האם מדובר בהריון בסיכון – בעת רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל, הריון בסיכון הוא גורם שיש לקחת בחשבון, משמע לוודא שהפוליסה אכן כוללת את הכיסוי המלא הרלוונטי. הריון בסיכון עלול להצריך אשפוזים וטיפולים ספציפיים באופן שוטף גם כך, כאשר לא מן הנמנע שהאישה תזדקק להם בעת נסיעתה. גם במקרה כזה, חברות רבות יסרבו מלכתחילה לבטח אישה הרה ב"הרחבת הריון" בעת הנסיעה לחו"ל.
  3. האם קיימים גורמי סיכון נוספים – מחלות רקע, נכות או מצב רפואי מסוים של נוסעת הרה, עלולים להוות גורמי סיכון לטיסה בהריון ומכאן שחשוב להתייחס אליהם בתוך פוליסת הביטוח לנסיעות לחו"ל.

חשוב לדעת: אם אישה גילתה על ההריון כשהיא בחו"ל, ויש לה פוליסה בסיסית (בלי הרחבה להריון), בחברות מסוימות, היא מכוסה על גילוי מוקדם של הריון עד שבוע 12. זה כמובן בהנחה שההריון כאמור התגלה רק במהלך השהות בחו"ל, ומדובר במקרה חירום (למשל, דימום בעקבות ההיריון).

ואם מתוכננת טיסה לחו"ל בשבוע 33 והלאה?

יש לציין, כי על אף שלא תינתן האופציה לרכוש הרחבת הריון עבור ביטוח נסיעות לחו"ל במצבים אלו, הנוסעת תוכל לעלות למטוס עצמו עד לשבוע 37 בהיעדר נסיבות מסכנות של ממש – ובהינתן אישור של הרופא המטפל. ישנן גם נשים בהריון הנחשב בסיכון אשר יורשו לטוס, אף שלא יבוטחו.

עם זאת ולמרות האמור, בחברות תעופה מסוימות יחייבו נשים בחודש התשיעי, כלומר החל משבוע 36, לקבל אישור עלייה למטוס מרופא מטעמן בתוך היומיים המקדימים לטיסה, כאשר החל משבוע 38 אישה בהריון לא תורשה לעלות למטוס בכל מקרה.

לסיכום

אין כל מניעה לטיסה בזמן הריון ובמרבית המקרים – עד לשבוע 32 האישה ההרה תוכל לרכוש הרחבת ביטוח נסיעות לחו"ל בהריון ולהיות רגועה בכל הקשור לחופשה שלה.

עם זאת, מומלץ לוודא כי פוליסת הביטוח מעניקה כיסוי מלא בעת הצורך, כמו גם לבחור ככל האפשר בתבונה את מועד הטיסה, בהתאם לשלב הצפוי בהריון, על מנת לאפשר את עצם רכישת הביטוח הייעודי.

ניתן לסגור דרכנו פוליסת ביטוח עם הרחבה להריון. אנחנו עובדים עם חברת ביטוח בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום, וכזו שמספקת מענה מהיר לתביעות.

שאלות נפוצות

מותר לטוס לחו"ל בהריון וכן לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל בהריון, בהתאם לתנאים של חברת הביטוח. מומלץ להתייעץ עם רופא טרם היציאה מהארץ, על מנת להקל על האישה ההרה בעת הטיסה ולמזער את הסיכונים.

פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל בהריון עולה בין 3 ל 9 דולרים ליום לערך, כאשר המחיר תלוי בהרכב הפוליסה ובמחירון של חברת הביטוח עצמה.

מותר לטוס לחו"ל בהריון עד לשבוע 37 כולל, אך רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל בהריון אפשרית רק עד שבוע 32 להריון ובהנחה שמצבה הרפואי של האישה ההרה עומד בתנאיה של חברת הביטוח. נשים הרות שהגיעו לשבוע 38 לא יורשו לעלות על המטוס.

לא ניתן לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל הכולל הרחבת הריון בשבוע 33, אלא רק עד לשבוע 32.

נוסעות בהריון שגילו על כך בעת השהייה בחו"ל ועד לשבוע 12 להריונן, מבוטחות באופן אוטומטי בהרחבת הריון גם אם רכשו ביטוח סטנדרטי לנסיעות לחו"ל.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם:

השאירו פניה באתר

השאירו פרטים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

תוכן מקצועי שיסקרן אתכם

נגישות

ביטוח ששומר עליך
כל הזמן

עבודה שהיא חוויה במרחק הקלקה

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם הצעות עבודה רלוונטיות והסבר על כל התהליך. זה לא מחייב, ואנחנו לא נשתמש בפרטים שלך לפרסום מוצרים נוספים.

סמליל עבודות בחול (2)

ויזה במרחק קליק

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם מידע על תהליך הוצאת הוויזה במדינה בה התעניינתם.