משכורת ממוצעת בתאילנד: תמונה של חוף בתאילנד

משכורת ממוצעת בתאילנד

תאילנד נחשבת בעיני הישראלים ליעד מדהים למגורים ועבודה, מה שמביא לחיפוש אחר מקומות התעסוקה הנוחים והמשתלמים ביותר. שוקלים להגשים חלום ולעשות את הצעד? כל שנותר לכם לעשות הוא להבין מהי משכורת ממוצעת בתאילנד וכמה באמת תרוויחו מחודש לחודש.

השכר הממוצע בתאילנד: כמה התאילנדים מרוויחים בחודש?

שכר חודשי ממוצע בתאילנד

למרות עלייה יחסית ברמת החיים והשפעות ההתייקרות הגלובלית, תאילנד הייתה ונותרה מדינה זולה מאוד למחייה: הקניות החודשיות מסתכמות בכ-600 ₪ והחשבונות אפילו לא יגרדו את ה-1,000. וכך גם אם השכר נראה נמוך משמעותית למהגרים מזה שבמדינת המוצא, המשכורת החודשית של תושבי תאילנד עומדת על 600$ (כ-2,000 ₪) ותספיק למחייה ברמה סבירה.

שכר שנתי ממוצע בתאילנד

בממוצע שנתי בדולרים, ההכנסה השנתית מגיעה ל-6,800$ אך היא כמובן תלויה בסוג העבודה. מורים בתאילנד למשל, משתכרים כ-25,320 בהט, המסתכמים בכ-2,700 שקלים בלבד. עובדים בענף ההייטק לעומת זאת, כבר ירוויחו כ-93,800 בהט שמהווים כ-10,000 שקלים ולכן נחשבים לבעלי רמת חיים גבוהה.

האם המשכורת בתאילנד נחשבת טובה? לא תמיד

למרות שנדמה שהתאילנדים נהנים משכר נוח ביחס להוצאות המחייה, רובם משתכרים מידי חודש פחות מהממוצע (400-500 דולרים) ומתקשים להתמודד כראוי עם כיסוי החשבונות. ציבור המעסים למשל, מרוויח בין 70-100 בהט למסאז' (תלוי באזור) ואילו חדרניות, מלצרים וסבלים בענף התיירות משתכרים בכ-2$ לשעה המסתכמים ב-43 בהט.

המשמעות מנתונים אלה היא שכ-50% מהאוכלוסייה המקומית ירוויחו פחות מהשכר החציוני הממוצע במדינה, שעומד על 1.2 מיליון בהט לשנה (כלומר כ-131 אלף שקלים).

כמובן שכמו ביתר היעדים, יש להביא בחשבון את הוותק, הניסיון ורמת ההשכלה. ככל שהם גבוהים יותר, כך מרוויחים התאילנדים לאורך הקריירה עד 35% יותר משכרם ההתחלתי. כמו כן, גברים משתכרים בכ-11% יותר בכל המקצועות ביחס לנשים (1.2 בהט לשנה לעומת 1.1 בהט לשנה) ושכרם של עובדי המגזר הציבורי גבוה יותר ב-6% מעובדי המגזר הפרטי באותו תפקיד.

וכמה ירוויחו ישראלים שעובדים בתאילנד?

מתווה השכר לישראלים שעובדים דרך חברות, ארגונים ומעסיקים ישראליים שונה מזה של התושבים המקומיים. לרוב העבודה היא במכירות שבה הרווח הגדול נוצר דרך עמלות ובונוסים, מה שהופך אותה למתגמלת מאוד. באופן כללי, העמלה החודשית היא בסביבות 30% כך שהישראלים בתאילנד נהנים משכר חודשי ממוצע של כ-21,000 בהט (כ-2,200 ₪) ומתוספת שתביא את שכרם לכדי כמעט 3,000 שקלים בחודש.

חשוב לציין שכל עבודה בתאילנד מחויבת להסדרה ולאישורי עבודה כחוק, לצורך ניכוי המיסים. המס בדומה לישראל נגבה בשיעור פרוגרסיבי, כך שהמדרגה הראשונה לתשלום היא בעבור הכנסה שנתית של 150,000 בהט ומתחת חל פטור מלא. המס המקסימלי עומד על 35% (בעבור הכנסות של מעל 500,000 בהט לשנה), אך חברות רבות של ישראלים מוגדרות על פי הרשויות כ-IBC International Business Centres)) כך שעובדיהן המהגרים ישלמו מס אחיד בגובה 15% בלבד. בתאילנד חלה גם החובה לשלם ביטוח לאומי עד לתקרה של 9,000 בהט לשנה, תלוי בשכר העובד. 

שוקלים לעבוד בתאילנד?

מחייה נוחה ואטרקטיבית מובטחת לישראלים שיגיעו הנה, המאפשרת חיסכון עתק בהוצאות המחייה לצד פוטנציאל שכר גבוה וסך ניכויים נמוך בהשוואה לישראל. זוהי ההזדמנות שלכם לטייל ולעבוד באחת המדינות היפות בעולם, לצבור חוויות ואפילו לחזור הביתה עם הון קטן.  

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם:

השאירו פניה באתר

השאירו פרטים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

חסר לכם מידע? אנחנו נשמח לעזור

מלאו את הפרטים בטופס באופן לא מחייב, ואנו ניצור איתכם קשר עם כל המידע על משרות הרלוונטיות עבורכם

תקשורת קבועה ונוחה

חיסיון וסודיות לאורך התהליך

עבודה עם מגוון קהלי יעד

עבודה בהתאם להנחיות קורונה

תוכן מקצועי שיסקרן אתכם

נגישות

ביטוח ששומר עליך
כל הזמן

עבודה שהיא חוויה במרחק הקלקה

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם הצעות עבודה רלוונטיות והסבר על כל התהליך. זה לא מחייב, ואנחנו לא נשתמש בפרטים שלך לפרסום מוצרים נוספים.

סמליל עבודות בחול (2)

ויזה במרחק קליק

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם מידע על תהליך הוצאת הוויזה במדינה בה התעניינתם.