5/5

עבודה בניו זילנד

הצטרפו לעבודה בניו זילנד בהרשמה מהירה וידידותית עם flyjob

מגוון משרות בתחומי העגלות, החקלאות, טיפול בחוות ועוד

ליווי בכל הפרוצדורות מהגשת קו"ח ועד ההמראה

מעוניינים להרוויח כסף ולהינות מנופים עוצרי נשימה? זו הדרך האידאלית!

משכורות גבוהות, אווירה ותנאים נהדרים לצעירים

ניו זילנד
טרנד העבודות בחו"ל תפס תאוצה רבה בשנים האחרונות בקרב הישראלים, וההיצע רק גדל. אחד היעדים המבוקשים הוא ניו זילנד – ולא לחינם. מדובר במדינה יפהפייה, שופעת בנופים עוצרי נשימה, פסגות מושלגות לצד חופים מדהימים, מנטליות נעימה ומקבלת של המקומיים ומגוון רחב של אפשרויות תעסוקה רבות. לפני שאתם סוגרים טיסה, כדאי שתכירו כמה חוקים וכללים חשובים

מתעניינים בעבודה בניו זילנד?

מלאו את הפרטים בטופס באופן לא מחייב, ואנו ניצור איתכם קשר עם כל המידע על משרות הרלוונטיות עבורכם

תקשורת קבועה ונוחה

חיסיון וסודיות לאורך התהליך

עבודה עם מגוון קהלי יעד

עבודה בהתאם להנחיות קורונה

מה מייחד את העבודה בניו זילנד?

האמת, מי שלא טעם את טעמה המיוחד והממכר של המדינה היפהפייה הזו יתקשה להבין על מה אנחנו מדברים. ניו זילנד ידועה בנופיה המרהיבים והיא מהווה יעד נכסף לכל מי שרוצה לחוות טבע פראי במלוא הדרו: אגמים עוצרי נשימה, קרחונים עצומים, הרים מושלגים וחופים נקיים ואינסופיים הם רק חלק קטן ממה שיש לניו זילנד להציע למטיילים. ייחוד נוסף שיש לניו זילנד הוא האוכלוסייה המקבלת והנעימה שלה, עיירות רגועות ושלוות ואחוז פשע יחסית קטן. כמו-כן, אפשרויות התעסוקה בה הן רבות ומגוונות ועשויות להתאים למגוון רחב של אנשים בעלי צרכים ושאיפות שונות.

קודם כל, בואו נכיר את ניו זילנד

ניו זילנד היא מדינת איים המורכבת משני איים עיקריים – האי הצפוני והאי הדרומי, ועוד כמה איים קטנים נוספים. ניו זילנד נחשבת מרוחקת מאוד ושכנותיה הקרובות ביותר רחוקות ממנה עשרות אלפי קילומטרים, מה שמקנה לה מעמד מיוחד ושלווה שלא תמצאו בשום מקום אחר. העיר הגדולה והמאוכלסת ביותר היא אוקלנד, ובירתה היא ולינגטון. שטחה של ניו זילנד הוא מעט יותר מ-268,000 ק"מ – גדולה במעט מבריטניה וקטנה במעט מאיטליה. ניו זילנד מחולקת לשישה עשר חבלי ארץ. האי הצפוני נחשב למרכזי יותר ו76% מתושבי ניו זילנד מתגוררים בו. הערים המרכזיות – אוקלנד, העיר הגדולה ביותר וולינגטון עיר הבירה שלה – נמצאות אף הן באי הצפוני.

האי הצפוני, המרכזי והמאוכלס יותר, עמוס במרכזי תרבות וכלכלה ואזורי מטרופולין אורבניים ואילו האי הדרומי מציע יותר אתרי תיירות פופולאריים, עיירות נופש ופארקים לאומיים. האי הדרומי מאופיין בפעילויות תיירותיות ומאתגרות מגוונות כמו סקי, שיט, טיפוס על קרחונים, מחנאות ועוד.

לעבוד בניו זילנד באופן חוקי

כאמור, אפשרויות התעסוקה בניו זילנד הן מגוונות וטומנות בחיקן הזדמנויות לצמיחה וקידום, וכאן המקום לציין שמדינת ניו זילנד מייחסת חשיבות רבה לעניין החוקיות – כדי לעבוד בניו זילנד באופן הבטוח ביותר וכדי לצמצם ככל הניתן בעיות עם השלטונות ולהימנע מאי נעימויות במקרה הטוב ואפילו גירוש וחותמת שחורה במקרה הרע, אתם חייבים לעבור את כל תהליך הקליטה והעבודה באופן חוקי וללא קיצורי דרך. לאמיתו של דבר, זה לא כל כך מסובך: ממשלת ניו זילנד מציעה מספר אפיקים שונים לאנשים המעוניינים לעבוד על אדמתה, ומדובר בפיתרונות נוחים ויעילים. אשרות כניסה, ויזות עבודה ואישורי עבודה שונים.

אשרות כניסה

אשרת כניסה לניו זילנד מנופקת לכל מי שאין בבעלותו ויזה בתוקף לניו זילנד, כמו ויזת תייר, סטודנט, עבודה וכו'. החל מאוקטובר 2019 משרד ההגירה הניו זילנדי יצא בנוהל חדש הנקרא אישורי ETA. לפי נוהל זה, ישראלים נדרשים להוציא את אשרות הכניסה האלו באופן דיגיטלי על מנת לקבל היתר להיכנס למדינה. את אשרת הכניסה ניתן לקבל בתוך 72 מרגע שליחת הבקשה לרשויות ההגירה הניו זילנדיות. שימו לב! מומלץ להצטייד באשרת הכניסה שבועיים לפני הזמנת הטיסה. כמו כן, אישור הכניסה מונפק לתקופה של שנתיים או עד תום תוקף הדרכון.

ויזת עבודה

בנוסף לשיטת אישור הכניסה, ממשלת ניו זילנד מאפשרת לקבל ויזת עבודה לתקופה של עד שנתיים ואפילו ויזת קבע ללא הגבלת זמן. ויזות כאלו יונפקו במקרים הבאים: אם קיבלתם הצעת עבודה ממעסיק תושב ניו זילנד, כאשר יש לכם בן/בת זוג אשר חיים בניו זילנד ואתם רוצים להצטרף אליהם ולעבוד במדינה, כאשר סיימתם לימודים בניו זילנד ואתם רוצים להשתקע במדינה ולעבוד בה או כאשר אתם זקוקים לויזה עבור עבודה קיימת אשר מצריכה מעבר זמני לניו זילנד (כמו אירוע, פגישות עסקיות או שליחות מסוימת)

למעשה, קיימות מעל ל-80 סוגים שונים של ויזות עבודה לניו זילנד, כאשר הסוג המבוקש ביותר על ידי צעירים ישראלים הוא ויזת עבודה זמנית לתקופה מוגבלת.

תהליך הוצאת ויזת עבודה לניו זילנד הוא יחסית פשוט:

ראשית, עליכם להצטייד במסמכים הרלוונטים, כמו תעודת זהות, דרכון בתוקף, תמונת פספורט עדכנית ובמקרים מסוימים אף אישורים משטרתיים המעידים על עבר פלילי נקי החל מגיל 17.

בנוסף, יש מקרים בהם תצטרכו להצטייד במסמכים רפואיים שונים. את כל המסמכים יש לתרגם לאנגלית אך ורק באמצעות שירות התרגום של המחלקה לענייני פנים של ניו זילנד, או שגרירויות ונציבויות ולעתים על ידי עסק תרגום רשמי.

את הבקשה עצמה יש להגיש באופן מקוון לאתר משרד ההגירה הניו זילנדי.

לאחר קבלת הויזה מאוד חשוב להגיש בקשה לקבלת מספר IRD. לאחר מכן, יש לשלוח את המספר למעסיק שלכם בניו זילנד. מספר ה-IRD הוא בעצם תעודת הזהות שלכם בניו זילנד: הוא מונפק לכם על ידי מחלקת ההכנסות הפנימיות של ניו זילנד והוא משמש לזיהוי אצל גופים חשובים כמו בנקים, מחלקות ממשלתיות, גופי מס וכדו', עליו נפרט בהמשך.

אישור עבודה בניו זילנד עם דרכון זר

אפילו אם אינכם אזרחים ישראלים ואתם מעוניינים לעבוד בניו זילנד, תוכלו לעשות זאת באמצעות דרכון זר. אם בבעלותכם דרכון אמריקאי, קנדי, אוסטרלי או אירופאי תוכלו לעבוד בניו זילנד באופן חוקי בדיוק כפי שהייתם עושים אילו היה בבעלותכם דרכון ישראלי.

עוד כמה מילים על מספר IRD

כפי שהסברנו לעיל, ישנה חשיבות מכרעת להוצאת מספר IRD טרם תחילת עבודתכם בניו זילנד. IRD, או בשמו המלא Inland Revenue Department, הוא מספר אותו מנפיקים לכם משרדי מס ההכנסה הניו זילנדי. באמצעות המספר הזה אתם מזדהים במוסדות הפיננסים השונים כמו הבנקים, מס הכנסה ומע"מ וגופים ממשלתיים נוספים. המספר הזה הוא כמו תעודת הזהות שלכם בניו זילנד ובאמצעותו הבנקים מאמתים את זהותכם. על כן, לא ניתן להפחית בחשיבותו ואתם מוכרחים להוציא מספר IRD לפני שאתם מתחילים את עבודתכם. כמו כן, על המעסיק שלכם בניו זילנד לאמת אתכם על פי המספר הזה ובכל המסמכים שהוא שולח ומקבל עליכם מגופי הממשלה השונים המספר הזה יופיע. לתחילת תהליך הוצאת ויזת עבודה לניו זילנד, יש להיכנס לקישור הבא: Work in New Zealand | Immigration New Zealand

מהם סוגי העבודות שיש בניו זילנד לעובדים בעלי ויזת עבודה?

אז מברוק, הצלחתם להוציא ויזת עבודה לניו זילנד לתקופה קצרה או ממושכת ואתם מחכים כבר להתחיל לעבוד. האפשרויות העומדות לפניכם הן מגוונות וערכנו עבורכם את האפשרויות המועדפות והנפוצות ביותר בקרב צעירים ישראלים, בעיקר בגלל ההזדמנויות הרבות הגלומות בהן, השכר הגבוה והאפשרויות לשלב אותן עם טיולים ופנאי. מתחילים!

עבודה בניו זילנד במכירות

תחום מועדף, פופולרי ומבוקש מאוד בקרב ישראלים. בתחום זה תתנסו במכירות פרונטליות של מוצרים שונים, בעיקר מוצרי טיפוח או ציורי שמן. המכירות מתבצעות, על פי רוב, בדוכנים וחנויות בקניונים ובמרכזי קניות ולעתים גם בשיטת מכירות מדלת לדלת. מדובר בעבודה בעלת פוטנציאל רווח גבוה – מעסיקים רבים יתגמלו אתכם על כמויות מכירה גבוהות ויפנקו אתכם בבונוסים יפים. כמו כן, העבודה במכירות בניו זילנד מועדפת על ישראלים במידה רבה בשל מזגם הנוח של המקומיים. תושבים מסבירי פנים בשילוב עם מזג אוויר נוח כמעט בכל ימות השנה הופכים את החוויה למומלצת וקלילה.

עבודה בניו זילנד בעגלות

עבודה דומה מאוד למכירות אך ייחודית ונישתית יותר. מדובר בעגלות דוכנים הניצבים בקניונים עמוסים בלקוחות כאשר תפקידם יהיה למשוך את תשומת לבם של העוברים ושבים ולמכור להם מהסחורה המוצעת בדוכן. גם כאן ייתכן מאוד שתתוגמלו בהתאם במקרים שבהם תישברו את שיאי המכירות. העבודה היא במיקום נוח – קניון מואר וממוזג המכיל עשרות חנויות יוקרתיות. מומלץ למי שאוהב את חיי הלייפסטייל ואוהב להתפנק.

עבודה בחוות בקר או חלב בניו זילנד

ניו זילנד ידועה בשטחי המרעה האינסופיים שלה. כלכלת ניו זילנד נשענת במידה רבה על יצוא תוצרים חקלאיים שונים ובעונות החקלאות הדבר בא לידי ביטוי בביקוש האדיר לעובדים בתחום החקלאות. צעירים רבים מכל רחבי העולם וגם ישראלים מוצאים את עצמם עובדים בחוות בקר בניו זילנד. העבודות משתנות בהתאם לעונה כאשר בעונות מסוימות יידרשו העובדים לטפל בחוות בקר, לחלוב, לרעות את הכבשים, לתחזק את החווה ולשמור עליה. העבודה נחשבת פיזית ומאתגרת במיוחד ומתאימה לצעירים שמעריכים עבודת כפיים. בעבודה הזו השכר יכול להתקבל באופן יומי או שבועי אך בכל מקרה על העובד לפתוח חשבון בנק באמצעות מספר ה-IRD.

עבודה בניו זילנד בחקלאות

כאמור, ענף החקלאות בניו זילנד נחשב למתקדם ורווחי במיוחד. מלבד רעיית בקר או טיפול בחווה, עבודה בחקלאות בניו זילנד יכולה להיות מגוונת מאוד: עבודה בקטיף פירות (לרוב קיווי, תפוחים ודובדבנים), גיזום, עבודות שדה שונות, גיזום, מיון ואריזה ובכלל כל יצוא תוצר חקלאי. על פי רוב העבודות בתחום החקלאות יתחילו משעות הבוקר המוקדמות ויסתיימו בשעות הצהריים – מה שמשאיר די והותר זמן לטייל ולחוות את הטבע המדהים שיש לניו זילנד להציע. יש לציין כי עבודות אלו נחשבות עונתיות והביקוש גדול בהרבה מהמשרות המוצעות.

מה בנוגע לעבודה לא חוקית בניו זילנד?

עבודה באופן לא חוקי בניו זילנד היא לא מומלצת ועלולה לגרור אחריה תקריות דיפלומטיות לא נעימות ואף לגרום לגירוש מהמדינה, אך בכל זאת היא אפשרית. מי שבוחר לעבוד ללא ויזת עבודה יכול לעשות זאת על ידי ויזת תייר או אשרת כניסה (בנוהל ETA המוזכר למעלה).

כיוון שישראל היא אחת המדינות שאזרחיה פטורים מויזה לצורך כניסה לניו זילנד, ניתן לעבוד בניו זילנד ללא ויזת עבודה, אך לתקופה של שלושה חודשים בלבד. לאחר שלושה חודשים ניתן להאריך את תוקף השהות שלכם בניו זילנד, ותצטרכו למצוא סיבה טובה לרשויות ההגירה מדוע עליהן לאשר לכם אותה. כאמור, לא מומלץ לעבוד בניו זילנד באופן לא חוקי והאידיאל הוא להסדיר את כל העניינים עם גופי המס והממשלה השונים על מנת לצמצם ככל הניתן הפתעות ותקריות שונות.

שאלות נפוצות על העבודה בניו זילנד

כאשר מדברים על עבודה בניו זילנד, עם כל הקסם והחוויה שמגיעים בעקבותיה, מגיעות גם המון שאלות ואי וודאות. אספנו עבורכם מספר שאלות נפוצות כדי להקל עליכם בדרככם אל ההחלטה.

מהן שעות העבודה המקובלות בניו זילנד?

ניו זילנד נחשבת למדינה נוחה מבחינה תעסוקתית. הצעות חוק לקיצור שבוע העבודה לארבעה ימים בלבד כבר הונחו על שולחנות הממשלה וההתחשבות בעובדים היא רחבה. גם לעובדים ישראליים מגיע להינות מהקציר הזה: שעות העבודה בניו זילנד נחשבות נמוכות במערב ובפרט ביחס לישראל. כאשר העבודה בקטיף או במכירות מדלת לדלת, הנחשבות אינטנסיביות יותר, יגלמו בתוכן את מספר שעות העבודה הנמוך ביותר בממוצע. בשורה התחתונה, העבודה היא משעות הבוקר ועד הצהריים.

איזה פתרונות מגורים יש לעובדים בניו זילנד?

לישראלים המגיעים לעבוד בניו זילנד מוצעות מספר אלטרנטיבות באשר לאופן הלינה שלהם, תלוי באיזו עבודה בחרו לעסוק. עבודות חקלאיות כמו קטיף או רעיית צאן מגיעות יחד עם לינה וכלכלה בסיסית ואילו עבודות במכירות מציעות לא פעם מגורים יוקרתיים יחד עם ישראלים נוספים. פיתרון אחר הוא להשכיר דירה באופן עצמאי ולחפש שותפים מקומיים או ישראליים.

מהו גובה שכר הדירה הממוצע בניו זילנד?

כמו בכל מדינה בעולם, שכר הדירה משתנה בהתאם לביקוש. ערים מרכזיות מטבע הדברים יהיו יקרות יותר מאשר בכפרים ובפריפריה ודירה בגורד שחקים במרכז מסחרי תעלה פי כמה מיחידת דיור בחווה. באוקלנד, העיר הגדולה והמאוכלסת ביותר בניו זילנד, דירת 2 חדרי שינה ממוצעת תעלה לכם כ-500 דולר לחודש ואילו דירה ענקית בת חמישה חדרים תעלה בסביבות ה-850 דולרים לחודש. עדיין נמוך בהרבה מהממוצע בישראל.

מהו השכר הממוצע של עובדים ישראלים בניו זילנד?

לאמיתו של דבר, קשה לקבוע את השכר הממוצע של עובדים ישראלים בניו זילנד כיוון שהשכר תלוי במידה רבה במוטיבציה וברעב שלכם להצליח. עבודות במכירות מגלמות בתוכן בונוסים עם כל מכירה, ועל כן השכר הוא ללא תקרה ומגיע בהתאם. בתחום הקטיף והאריזה מדובר על סכומים אחרים: 11 דולר לשעה בממוצע לבית אריזה במתכונת של 8 שעות עבודה יומיות, ואילו בעבודות קטיף השכר משולם פר ארגז: 30 דולר לארגז אפרסקים ו-25 דולר לארגז תפוחים. במכירות ועגלות, כאמור, ניתן להגיע לאלפי דולרים בחודש. בשילוב עם עלות מחייה נמוכה המאפיינת את ניו זילנד, ניתן להבין מדוע מדובר ביעד פופולרי בקרב הישראלים.

טיפים חשובים והמלצות

העבודה בניו זילנד עשויה להיות אתגר לא פשוט אך מלא בחוויות שלא תשכחו. למעשה, מדובר במסע, וכמו בכל מסע, מוטב שתצטיידו מראש בטיפים חשובים:

  • מומלץ לעשות מחקר מקדים כולל לפני שמגיעים לניו זילנד: גלשו באתרי תיירות, צפו בסרטונים של מבקרים ותיירים, קראו חוברות וגלו את ניו זילנד והתרבות שלה עוד לפני שתגיעו אליה. הדבר יסייע לכם להבין במה מדובר ולמה לצפות וירכך לכם את הקרקע.

  • ודאו שאתם נופלים על מעסיק אמין: אל תמהרו לחתום על חוזים ואל תתפתו להבטחות כמו דירה על חשבונם. דאגו לשאול, לחקור ולברר כל פרט שנראה לכם חשוב ותבקשו המלצות מעובדים קודמים.

  • דאגו תמיד לתוכנית ב': במקרים שהעניינים משתבשים, מוטב שתהיה לכם תוכנית חלופית כמו כסף מזומן לטיסה חזור. אתם לא יודעים מה צופן לכם העתיד ועדיף לכם להיות מוכנים לכל תרחיש.

  • ודאו שאופי העבודה מתאים לכם: בין אם בחרתם לעבוד בקטיף תפוחים או למכור ציורי שמן מדלת לדלת, מוטב יהיה אם תבחרו את העבודה על פי ההיכרות שלכם עם עצמכם. אם אתם בספק קל לגבי מהות העבודה ומידת ההתאמה שלה אליכם – היא ככל הנראה לא מתאימה לכם.
  • והכי חשוב – תהנו! לא בכל יום טסים לצד השני של כדור הארץ, עוזבים הכל ומתחילים חיים חדשים גם אם לשנתיים הקרובות בלבד. צברו חוויות, תתחברו לאנשים, לטבע, למאכלים ולתרבות ואל תשכחו – תמיד יהיה לכם לאן לחזור.

אז ארזתם תיק, אירגנתם את הויזה שלכם מול רשויות ההגירה הניו זילנדיות, ערכתם את המחקרים שלכם ואתם מוכנים לעלות לטיסה? כדאי מאוד שתתייעצו עם המומחים, כי אנחנו כאן, לכל שאלה שלכם. לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות נא להשאיר פרטים בדף המצורף (כאן) ונציג יחזור אליכם בהקדם. טיסה נעימה!

השאירו פרטים
ונחזור בהקדם

תוכן מקצועי שיסקרן אתכם

נגישות

ביטוח ששומר עליך
כל הזמן

עבודה שהיא חוויה במרחק הקלקה

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם הצעות עבודה רלוונטיות והסבר על כל התהליך. זה לא מחייב, ואנחנו לא נשתמש בפרטים שלך לפרסום מוצרים נוספים.

סמליל עבודות בחול (2)

ויזה במרחק קליק

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם מידע על תהליך הוצאת הוויזה במדינה בה התעניינתם.