5/5

רילוקיישן לארצות הברית

מגוון משרות בשלל תחומים

ליווי בכל הפרוצדורות הבירוקרטיות

יעד מבוקש לרילוקיישן לצעירים ומשפחות

טווח אפשרויות רחב לשיפור רמת החיים

רילוקיישן
ישראלים רבים מעוניינים לעזוב את ישראל ולהגשים את חלום ההגירה לאמריקה ממגוון סיבות: הרפתקה חדשה, קריירה, שדרוג לאיכות החיים, לימודים, חיסכון ועוד המון. האם חלום הרילוקיישן לארצות הברית בוער גם בכם? במאמר זה תמצאו את כל המידע שאתם צריכים כדי לשקול את הנושא ולקבל החלטה מתאימה.

חולמים על רילוקיישן

מלאו את הפרטים בטופס באופן לא מחייב, ואנו ניצור איתכם קשר עם כל המידע על משרות הרלוונטיות עבורכם

תקשורת קבועה ונוחה

חיסיון וסודיות לאורך התהליך

עבודה עם מגוון קהלי יעד

עבודה בהתאם להנחיות קורונה

הליכים בירוקרטיים בתהליך הרילוקיישן

רילוקיישן כשלעצמו הוא עניין גדוש בירוקרטיה, בייחוד בתקופה הסמוכה ביותר לעזיבה והנחיתה במקום החדש. אז מה תצטרכו לעשות כדי לצלוח את אתגרי הבירוקרטיה הראשוניים במסגרת רילוקיישן לארצות הברית? לפניכם התהליכים המשמעותיים ביותר שתידרשו להם: 

הוצאת ויזה

גם אם כבר מחכה לכם עבודה מסודרת, גם אם נרשמתם ללימודים וגם אם אתם רק צפויים להתארח אצל מכרים כדי "להרגיש" את המקום ולקבל החלטה לגבי הרילוקיישן – תצטרכו להוציא ויזה לארצות הברית מבעוד מועד. היבשת מכילה סוגי ויזות רבים שנועדו למטרות עבודה, לימודים ולמגורים והם נחלקים ביניהם ברמת המאפיינים הייחודיים לכל אחת מהויזות. 

חשוב להבהיר שישנן ויזות שמתירות גם לבני הזוג לצאת ולעבוד, אך הן דורשות ברובן הגשת בקשה מיוחדת והמתנה לפרק זמן ממושך עד לתשובה. לכן מומלץ להיערך לנושא בעיקר מבחינה כלכלית. 

הצטרפות לביטוח רפואי

בוודאי שמעתם לא פעם על יוקר הרפואה האמריקאית, שהופך בדרך כלל לאחד השיקולים הכי משמעותיים בהחלטה לגבי רילוקיישן לארצות הברית. אז מה בדיוק קורה כאן ברמת הביטוח הרפואי?

קודם כל כדאי לדעת שניתן לרכוש כיום ביטוח רפואי במחיר יחסית מתון, אך הכיסוי איננו מכיל אפשרויות רבות ועל כך נפרט בהמשך המאמר. מכיוון שתוכניות הביטוח האמריקאיות מגוונות מאוד, מומלץ לבדוק טרם ההצטרפות לביטוח הרפואי האם תידרשו להשתתפות עצמית בקניית תרופות, טיפולים רפואיים, בדיקות שונות ועוד. 

ההמלצה שלנו היא לרכוש גם פוליסת ביטוח מישראל, שתוכל להתאים במדויק לצרכים האישיים שלכם בין אם אתם בארה"ב ובין אם שבים ארצה לביקור. 

הוצאת רישיון נהיגה אמריקאי

DMV – Department of Motor Vehicles הוא הגוף הממשלתי שמנפיק רישיונות נהיגה ופעילותו קפדנית למדי, בהתחשב בשינויים שחלים במדינות השונות ולעיתים גם באזורים שונים בתוך אותה המדינה. 

בדומה לישראל, יש לעבור בהצלחה תיאוריה וטסט לאחר שביצעתם שיעורי נהיגה. כדי להירשם לשיעורי הנהיגה, יש צורך במספר ביטוח לאומי (Social Security Number) המעיד על מעמדכם החוקי במדינה. יחד עם זאת, קיימות מדינות שמתירות למהגרים לקבל רישיון נהיגה ובלי כל קשר, חשוב מאוד לבדוק את החוקים במדינה שבה מתגוררים. 

פתיחת חשבון בנק

אחת הפעולות הראשונות והמרכזיות ביותר עם הנחיתה בארה"ב, תהיה פתיחת חשבון בנק. תתבקשו להציג תעודה מזהה (דרכון או רישיון נהיגה) ולעתים גם מספר ביטוח לאומי. מומלץ לברר בבנק מהם אמצעי הזיהוי שתזדקקו להם, שכן לעיתים תתבקשו להציג גם את חשבון המים והחשמל בדירה ששכרתם. 

נקודה לטובתכם בנושא פתיחת החשבון תהיה התחרותיות בין הבנקים השונים שמתחרים ביניהם על כל לקוח. אל תהססו לבדוק תנאים במספר מקומות ולשאול כל שאלה רלוונטית. לעיתים הבחירה בבנק תהיה על בסיס מכונות ה-ATM הקרובות יותר לביתכם או בהתאם לעמלה מאוד נמוכה בניהול חשבון צ'קים. 

נוסף לכל אלה, כל אדם שמבצע רילוקיישן לארצות הברית מוכרח לדעת מראש לגבי הנתון הבא: כאשר חשבונכם מגיע לאפס, כספכם נגמר וזהו זה. הפתרון לכך הוא לקבל אשראי מחברת אשראי חוץ בנקאית, המאפשרת תנאי החזר נוחים ופריסת תשלומים טובה, אך בכפוף לריביות גבוהות. 

ומה לגבי שליחת מכולה מהארץ?

העברת החפצים האישיים לארה"ב מתאפשרת דרך מגוון חברות שילוח, כל אחת תציע תנאים ומחירים משלה. נוסף על כך, חלק מחוזי ההעסקה מציעים לשנע לכם מכולה על חשבון החברה. 

כך או כך, מומלץ ליצור רשימה של התכולה הכי רלוונטית ונחוצה ולהבין האם אתם בכלל זקוקים למכולה, או שתוכלו להשלים את שינוע החפצים שלכם בכמה מזוודות שיטוסו איתכם. אם זהו המקרה והחברה בה תעבדו הציעה משלוח מכולה על חשבונה, כדאי יהיה לבקש ממנה שהכיסוי יחול על עלות אחרת הכרוכה במעבר, כמו למשל דיור זמני, הוצאות על השכרת ריהוט, תשלום ליועץ רילוקיישן המסייע באיתור בית או בית ספר לילדים וכו'. 

משרות רילוקיישן בארה"ב

ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות מציעה שלל אפשרויות תעסוקה, ביניהן גם משרות רילוקיישן לארה"ב בתחומים מגוונים. נפרט כאן את חמש סוגי המשרות הפופולריות והנפוצות ביותר בקרב צעירים שהחליטו על הגירה לארה"ב: 

עגלות 

עבודה בעגלות נחשבת כבר שנים לאופציה הפופולרית ביותר, הודות לזמינות והשכר הגבוה שהיא מציעה למתאימים. בעבודות בעגלות ניתן להתמקד במגורים בכל עיר גדולה כמו ניו יורק, קליפורניה, לוס אנג'לס, הוואי, טקסס ועוד המון, וזאת מבלי להגיע עם רקע קודם במכירות כאשר הגיוס יכול להתבצע כבר מהארץ. 

מכירות

תחום נפוץ נוסף בקרב הישראלים הוא עולם המכירות המגוון, שאיננו נכלל במסגרת העבודה בעגלות. תחום המכירות חולש על מכירות DOOR TO DOOR בשכונות מבוססות, מכירות בחנויות או של ציורי שמן, שיווק והפצת ביטוחים, מוצרים ועוד. עבודה זו תתאים למי שהמוטיבציה שלהם גבוהה והם נחושים להתמיד עד הגעתם להצלחה. 

משרות סטודנט

מי שברשותם ויזת סטודנט, יכולים ללמוד ולעבוד בכל משרה רצויה, בהתאם לתנאי הקבלה אליה. מדובר בתחום שלם בו נפתחות דלתות למשרות שונות בפני אקדמאים, שיכולים לעבוד בתחומי ההייטק, העיצוב, ההנדסה והתכנות, להרוויח ובמקביל ליהנות מהשהות ולטייל במדינה. 

הובלות

תחום אידיאלי למי שאינם אקדמאים, לא נמשכים למכירות אבל יש ברשותם כוח פיזי שיאפשר להם להשתכר בסכומים מתגמלים מאוד. עבודה בארצות הברית בהובלות מתרכזת בהעברות של משרדים או בתים וכוללת שכר בסיס גבוה והרבה טיפים.

אבטחה

שמה של ישראל בתחום הביטחון הולך לפניה בעולם, מה שמאפשר לישראלים ובייחוד יוצאי היחידות הקרביות לעבוד בארה"ב בתחום האבטחה ולאייש משרות במקומות כמו נמלי תעופה, ספינות נופש, מפעלים, ירידים ועוד. מדובר בעבודה מתגמלת המאפשרת גם הכשרה אזרחית שתתווסף לידע הצבאי ותעניק עוד בונוס לשכר. 

החיים בארצות הברית

אז מה באמת צריך לדעת על המחייה בארה"ב? האם באמת כאן הכל בגדול? האם הגודל מתבטא גם בעלויות המחייה? איך בכלל עובד הביטוח הרפואי והיכן מתגוררים בקרבת ישראלים נוספים? כעת נתייחס לחיים עצמם ולדברים המרכזיים לדעת לגביהם:

רפואה, בריאות וביטוחים

הרפואה בארה"ב מחולקת לתוכניות ביטוח מהן ניתן לבחור את המתאימה ביותר. הכיסוי הרחב ביותר הוא של תוכניות ה- Managed Careשנחשבות יחסית זולות ומאפשרות טיפול רפואי מהיר ללא צורך בבירוקרטיה, אך עם הגבלה לספקי השירותים הרפואיים שאליהם ניתן לפנות. 

למעשה, רוב האמריקאים מכוסים בדרך כזו או אחרת בתוכנית Managed Care המחולקת לשלושה סוגים:

  • HMO (Health Maintenance Organization) – תוכנית וותיקה ומגוונת בתשלום חודשי קבוע ויחסית זול, הנחלקת למספר תתי סוגים במסגרתם ניתן לבחור רופאים מתוך רשימת ספקים בהסדר ורק באזור המגורים. 
  • PPO (Preferred Provider Organization) – התוכנית הפופולרית, שמציעה זמינות גבוהה והסדרים מיוחדים עם ספקים, רופאים ובתי חולים. 
  • רכישת פוליסה עצמאית – עובדים שמקום עבודתם לא מציע פוליסות קבוצתיות או עובדים עצמאיים יידרשו לפוליסה אישית דרך אחת החברות המציעות כיסוי מהסוג הזה. 

מגורים: איפה וליד מה?

מאות אלפי ישראלים חיים כיום בארה"ב, כאשר הקהילות הישראליות הגדולות נמצאות במדינות ניו יורק, ניו ג'רזי, פלורידה וקליפורניה. קהילות גדולות נוספות חיות בסיאטל וטקסס. אמנם אין חובה לחיות לצד ישראלים נוספים, אך אין ספק שהדבר מרכך חלק עצום מההסתגלות בשנים הראשונות ומסייע לעוברים החדשים להשתקע ולהשתלב במרקם החיים בצורה תקינה. 

ומה לגבי מחירי הדיור? ובכן, ניו יורק וקליפורניה בה נמצא עמק הסיליקון נחשבות ליקרות עד כדי חוסר האפשרות לרכוש בהן בית. 

ניו ג'רזי תתאים מאוד לעובדים במנהטן שמעוניינים במחירי דיור נמוכים יותר וכך גם פלורידה התוססת, בה ישראלים רבים משתקעים באזור מיאמי. סיאטל שהפכה בינתיים לאומת הייטק קטנה ומבוקשת, הולכת ומתפתחת כך שקל למצוא בה מגורים ובסביבה קהילתית טובה מאוד. 

אפשרות נוספת למגורים תהיה בטקסס, הנחשבת לאחת המדינות עם שיעור ההגירה הגבוה ביותר בארה"ב, הודות להעדר חבויות מס ההכנסה ויוקר מחייה נמוך, לצד קהילה וחינוך טובים. 

חינוך בארה"ב

בארצות הברית מתקיימות מערכת חינוך פרטית וציבורית. מערכת החינוך הציבורית מנוהלת ברמה מדינית וברמה מקומית, כך שלא קיימת שכבה כלל-ארצית אך הממשל מקצה משאבים לתוכניות פדרליות שונות, הנמצאות בפיקוח הן במערכות הפרטיות והן בציבוריות. 

החינוך הציבורי מגיל 5 ועד 18 ניתן בחינם (המימון הוא ממיסים של בעלי הבתים באזור בו נמצא כל בית ספר), ללא הבדל דת, גזע, מין, מצב גופני, רמת דיבור האנגלית או מצב האזרחות. האם מדובר בחינוך איכותי? הדעות בנושא חלוקות, אם כי הרוב משתייכים למערכת הציבורית. אלו שמעוניינים בבית ספר פרטי, בדרך כלל משתייכים לסקטור הדתי והאדוק יותר (תכנים דתיים לא נלמדים בבתי הספר הציבוריים בארה"ב שכן ישנה הפרדה בין דת ומדינה), או מאמינים שרמת הלימודים בבתי הספר הפרטיים גבוהה יותר. חשוב לציין שאפשרות שלישית שהולכת ומתפתחת בשנים האחרונות (גם בישראל) היא של לימודים בבית. 

רילוקיישן עם המשפחה

אדם אחד שמבצע רילוקיישן לארצות הברית זה עניין יחסית חלק, אך איך לנהל את התהליך מול בני הזוג והילדים? הסוד כמו בתהליכים רבים יהיה לעבוד במסודר, צעד אחר צעד.

נתחיל מהויזה: אם התקבלתם למשרה המאפשרת לכם לקבל ויזה, אך לבני זוגכם ולילדים אין אחת, תצטרכו להסדיר מבעוד מועד את הנושא. יש לתאם ראיון בשגרירות ארה"ב (הממוקמת בתל אביב), כאשר ילדים עד גיל 14 פטורים מקיום ראיון זה. יש להצטייד בתמונת פספורט, למלא את טופס DS-160, לפתוח חשבון, לשלם אגרה ולשלוח עם כל אלה את דרכון הילדים עם תוקף של חצי שנה קדימה. אם הבירוקרטיה מקשה עליכם, תוכלו להיעזר בחברה המספקת שירות להוצאה וחידוש ויזות לארה"ב. 

הצעד הבא יהיה להבין מה מחכה לכם ברמת המיסוי והחובות שעדיין נותרות לכם בישראל. עקרונית, כל עוד אתם נותרים תושבים ישראליים תצטרכו להמשיך לדווח למס הכנסה על הכנסות ונכסים ולשלם את דמי הביטוח הלאומי. כעבור שנתיים, תוכלו לעבור תהליך ניתוק תושבות הדורש מכם להוכיח כי מרכז חייכם איננו בישראל יותר. אם החלטתם לצאת לרילוקיישן לארה"ב, בדקו כבר עכשיו את הזכויות מבחינת ימי מחלה וחופשה, שעות עבודה ומה קורה אם תרצו להתפטר ולשוב ארצה. 

ולסיום, חשוב לדאוג להכנה מתאימה לילדים שתכלול בתוכה גם ליווי מקצועי במידת הצורך, כולל שיעורי שפה, סימולציות הסתגלות והרבה מאוד סבלנות ותמיכה. 

רילוקיישן לארצות הברית: טיפים ששווים זהב!

  • סיוע בגורמים מקצועיים לגבי הוצאת ויזת עבודה, איתור מקומות למגורים, תכנון מס, ביטוח רפואי ועוד, צפוי לעשות לכם הרבה סדר בבלאגן, לייעל תהליכים ובסופו של דבר גם לחסוך בעלויות.
  • אל תניחו שהתנאים, החוקים או המנהגים המקובלים שעליהם קראתם מדויקים למקום המגורים שלכם, אלא אם מדובר במידע שמתייחס אל אותו האזור באופן נקודתי. הדרך הטובה ביותר ללמוד את האזור תהיה לשוחח עם ישראלים שמתגוררים בו.
  • אם אתם עוברים עם המשפחה, תנו לכל אחד מבני המשפחה את המקום שלו כדי לעכל את המעבר, לבדוק, לחקור, לברר ולהתייעץ. הדבר ימנע מכם חיכוכים ומתחים מיותרים ויעזור ליישם עוד מחשבות ותובנות בנוגע למעבר.
  • רילוקיישן מתבשל לאט לאט, על אש נמוכה. ככל שתקחו לעצמכם מרווח זמנים גדול כדי לתכנן, לחשוב ולחקור, כך התהליך בפועל יהיה קל וחלק ממה שחשבתם. 

 

לסיכום, רבים מגדירים את המעבר לארה"ב כחלום. האם זה גם החלום שלכם?

אם החלום האמריקאי בוער בכם ואתם משתוקקים לצאת למסע בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, מאמר זה ישמש אתכם כצידה בסיסית לדרך. אנו בפלייג'וב מזמינים אתכם לחיפוש המשרות המרתקות והשוות ביותר, במדינות הכי אטרקטיביות ולקבל ליווי מקצועי מלא לתהליך הרילוקיישן שלכם כבר עכשיו.

בראש ובראשונה, חשוב להתוודע למחייה בארה"ב, למערכות החינוך והבריאות, להלך הרוח וגם לאפשרויות המגורים השונות בהתאם לאזורים הרלוונטיים.

ויזה, החלטות בנוגע לחשבונות הבנק, תכנון מס וגם הצטרפות לביטוח הרפואי לוקחות כולן חלק בתהליך כבר מהרגע הראשון. לאחר מכן, יהיה צורך לפעול למציאת מגורים, מסגרות חינוך מתאימות וגם פתרונות התחבורה הרלוונטיים.

רילוקיישן לארצות הברית הופך קל וחלק כאשר קהילה גדולה וחזקה של ישראלים מתגוררת לצידכם ומספקת תמיכה, טיפים, אוזן קשבת והכוונה יעילה. תוכלו למצוא אותה במדינות ניו יורק, ניו ג'רזי, פלורידה, קליפורניה, טקסס וסיאטל.

השאירו פרטים
ונחזור בהקדם

תוכן מקצועי שיסקרן אתכם

נגישות

ביטוח ששומר עליך
כל הזמן

עבודה שהיא חוויה במרחק הקלקה

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם הצעות עבודה רלוונטיות והסבר על כל התהליך. זה לא מחייב, ואנחנו לא נשתמש בפרטים שלך לפרסום מוצרים נוספים.

סמליל עבודות בחול (2)

ויזה במרחק קליק

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם מידע על תהליך הוצאת הוויזה במדינה בה התעניינתם.

מידע על ניתוק
תושבות