5/5

אריזה משפחתית: מדריך לרילוקיישן עם המשפחה

רילוקיישן

שנמצא לך עבודה?

מלאו את הפרטים בטופס באופן לא מחייב, ואנו ניצור איתכם קשר עם כל המידע על משרות הרלוונטיות עבורכם

תקשורת קבועה ונוחה

חיסיון וסודיות לאורך התהליך

עבודה עם מגוון קהלי יעד

עבודה בהתאם להנחיות קורונה

גם אתם חולמים לגור, לעבוד, לחנך את הילדים במקום חדש, להסתגל לשפה ולתרבות, להכיר חברים חדשים ולהתמודד עם כל מה שיבוא? רילוקיישן עם המשפחה עשוי להיות אתגר מורכב, אך בפעולות נכונות ומודעות מראש לכל דרישות התהליך, תוכלו להפוך אותו לחלק יותר, חווייתי ואפילו מעצים. 

היתרונות של רילוקיישן עם המשפחה

רילוקיישן מזמן הפך להרפתקה וחוויה מהותית עבור כל בני המשפחה. תוכלו להכיר ולפגוש תרבויות שונות, לפתח אליהן פחות שיפוטיות וגמישות רבה יותר בתפיסת העולם. דרך הרילוקיישן קל יותר, לבוגרים ולילדים כאחד, להבין בו זמנית את שני צידי המטבע, ליצור קשרים בינאישיים, לקרוא מצבים חברתיים, לתווך טיעונים שונים ולהתמודד עם אתגרים, מה שמתבטא בהצלחה גבוהה יותר בכל תחומי החיים.

אין ספק שזוהי פתיחת דלת לחיים מטיבים, נעימים ובטוחים, בהם גם הזדמנויות הקריירה והרווח עשויות להיות גבוהות יותר, כשהכל מתרחש במקביל לידיעת שפה נוספת, חינוך ומגורים איכותיים, חיים קהילתיים ושלל פעילויות מעניינות.

רילוקיישן עם ילדים – אלו הדברים שצריך לקחת בחשבון

תהליך הרילוקיישן ישפיע על כל בני הבית וידרוש מהם להסתגל לשפה זרה, סביבה שונה ותנאים חדשים לגמרי. והנה עוד כמה היבטים שחשוב לבחון לפני שתקבלו החלטה:

סוג החינוך ושפת הלימודים – הורים ברילוקיישן נוטים לשבץ את ילדיהם למסגרות שתואמות את המוצא, כמו למשל בית ספר יהודי. יחד עם זאת, חשבו גם על הצורך להסתגל בכל מקרה לשפה ולדרישות החינוכיות הקיימות, כך שהלימודים יעזרו להסתגלות ולא יעכבו אותה.

תקופת הרילוקיישן – האם ילדיכם צפויים להתגייס תוך שנה-שנתיים? האם תקופת הרילוקיישן תסתיים במועד שבו הילדים צפויים להגיע ישר לבגרויות? והיכן תגורו בסיומה? חשוב לצפות כמה שיותר קדימה ולהיערך מבעוד מועד לסוגיות הללו.

תקציב – שיקולי התקציב קריטיים בשל עלויות החינוך, הביטוחים והמיסוי להם תידרשו, כך שהשירותים המקומיים שתקבלו יתאימו מאוד לשכר הצפוי. אם הוא נמוך בשלב ההתחלתי, תצטרכו למצוא לכך פתרונות מראש.

מיקום – רילוקיישן עם ילדים לא יכול להתבצע במקום מרוחק ממסגרות חינוך איכותיות, בעיקר כאשר אין סביבכם קהילה ישראלית או משפחות יהודיות להתייעץ איתן בנושאים חשובים.

הכנה רגשית – לקראת המעבר ילדים חווים חוסר וודאות מוגבר ולכן חשוב להעניק להם את כל הכלים והמידע שיסייעו להם בהתאקלמות, כולל ייעוץ עם אנשי מקצוע בנושא, קביעת חוקים וסטנדרטים ומתן תחושה של בית מהרגע הראשון.

ההליכים הבירוקרטיים

מציאת עבודה

השלב הראשון בתהליך הוא איתור של עבודה מתאימה. עליכם לבדוק מהן דרישות העבודה בחו"ל ודרך אילו חברות ניתן לבצע רילוקיישן, להגדיר את הכישורים האישיים שלכם ולהבין מהן המשרות המוצעות, לדעת מראש אנגלית או שפה נוספת ולהבין את שגרת העבודה הקיימת במדינה שבחרתם בה.

לא בטוחים מה מתאים לכם ואיך לגשת לתהליך? אנחנו נשמח לסייע לכם, ללוות ולמצוא עבורכם את משרת החלומות.

הוצאת ויזה

ישנם מגוון סוגים לוויזות עבודה, הניתנות בתנאים משתנים ממדינה למדינה. בחלק מהמקומות, תהליך הוצאת הוויזה מורכב וכרוך בזמן, תשלומים וטיפול מאת עורך דין מטעמכם. יש גם ויזות שניתנות בהתאם למקצועות ספציפיים וגם כאלה שניתנות ליזמים ולמשקיעים באופן נפרד.

מיסוי

גם תנאי המיסוי משתנים ממדינה למדינה ולעתים גם בתוכה. חשוב שתבדקו מראש את הנושא מול היעד שאליו תגיעו ותבצעו בדיקה במקביל של חובת הדיווח על הכנסות ותשלומי הביטוח הלאומי בישראל.

ביטוח בריאות

עליכם לדאוג לביטוח בריאות טוב שמכסה אתכם ואת בני הזוג/ הילדים מפני כל תרחיש רפואי שהוא, בעיקר בהעדר אזרחות באותה המדינה.

איתור בית ספר מתאים

שווה לערוך מחקר מקדים או להיעזר ביועצים לרילוקיישן כדי למצוא מסגרת חינוך מתאימה ובתקציב שניתן לעמוד בו.

הכנות נוספות

צרו לעצמכם רשימה ולוחות זמנים לכל נושא שצריך לטפל בו טרם המעבר: הליכים שכרוכים בהטסת חיות המחמד, אחסון ושילוח תכולת הדירה, פנייה לשלישות למבצעי מילואים, קבלת החלטות לגבי חשבון הבנק הישראלי, הסדרת כתובתכם החדשה מול משרד הפנים, ביטול מנויים קבועים וחיובים, הזמנת שירותים בחו"ל בשפה העברית, חיפוש קהילה ישראלית מקומית, יצירת רישיון נהיגה בינלאומי, מציאת פתרונות תחבורה ועוד.

אז, באיזה יעד כדאי לבחור?

המון מדינות מאפשרות לישראלים להתמקם מחדש, לגור, לעבוד ולחיות בנחת. המבוקשות ביותר הן המדינות שמציעות את מגוון האפשרויות הרחב ביותר סביב האלמנטים הללו, כמו למשל רילוקיישן לארה"ב שבמסגרתו תפגשו קהילות ישראליות גדולות ושפע עצום של הזדמנויות תעסוקה, או רילוקיישן לפורטוגל הנחשבת לאחד היעדים הבטוחים והרגועים ביותר לישראלים בעולם.

אופציות נוספות ומבוקשות הן רילוקיישן לקנדה, המובילה העולמית כיום בנתוני החינוך או רילוקיישן ללונדון, הנחשבת ליציבה מאוד מבחינה חברתית (בשל הקהילות היהודיות שלה) וסוציואקונומית.

תהליך ההסתגלות וההתאקלמות

התאקלמות בארץ זרה פירושה להדחיק במובן מסוים חלק מהחיים הקודמים ולשמר מהם פיסות קטנות, שישמשו בחזרה ארצה בעתיד.

כמובן שבקרב הילדים זהו אתגר של ממש ולכן חשוב שתישארו גמישים ודינמיים במקרה של קשיים. זכרו שרילוקיישן הוא מסע אישי שלם שכל אחד מבני המשפחה יעבור בפרק זמן שונה. בסופו של דבר, מדובר באתגרים שאפשר לעמוד בהם בהצלחה, לרכוש שפה, חברים וקשרים טובים, לגלות מנהגים ותרבות חדשה ולאמץ מיומנויות וכישורים חדשים לצד שלל חוויות חיים מעניינות.

לסיום:

בכל רחבי העולם קיימים ישראלים שכבר שינו את מקום מגוריהם עם המשפחה ולכן כל השאלות והרגשות שמלווים אתכם כעת לא זרות להם. שווה שתיצרו קשר עם ישראליים בחו"ל דרך קבוצות פייסבוק ווצאפ שונות, תעזרו בגורמים מקצועיים שמלווים תהליכי רילוקיישן ותקבלו עוד מידע שיקל עליכם להגשים את חלום המגורים בארץ חדשה.

שאלות נפוצות

המדינות המבוקשות לרילוקיישן הן ארה"ב, קנדה, פורטוגל ולונדון, אך כל מקום שיש בו חינוך איכותי, תחבורה מפותחת ומשרות מתאימות יוכל להתאים.

כל משפחה צפויה להתמודד עם אתגרים שונים ולכן מומלץ להתמקם לצד קהילות ישראליות שכבר עברו את התהליך ומסוגלות להכווין, לייעץ ולתת לכם כלים טובים.

פרק הזמן המרכזי הוא איתור משרה רלוונטית לניסיון ולכישורים שלכם. ברגע שהתקבלתם למשרה כזו, מקום העבודה יסייע לכם בהנפקת ויזה ובכל הדרישות הבירוקרטיות הנדרשות.

השאירו פרטים
ונחזור בהקדם

תוכן מקצועי שיסקרן אתכם

נגישות

ביטוח ששומר עליך
כל הזמן

עבודה שהיא חוויה במרחק הקלקה

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם הצעות עבודה רלוונטיות והסבר על כל התהליך. זה לא מחייב, ואנחנו לא נשתמש בפרטים שלך לפרסום מוצרים נוספים.

סמליל עבודות בחול (2)

ויזה במרחק קליק

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם מידע על תהליך הוצאת הוויזה במדינה בה התעניינתם.

מידע על ניתוק
תושבות