5/5

ביטוח נסיעות לחו"ל

כיסוי להוצאות הכרוכות בטיפולים רפואיים

כיסוי על אובדן או גניבה של ציוד

החזר במקרה של ביטול או קיצור נסיעה

שירותי חילוץ והצלה

חתימה על טופס
רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל מעניקה כיסוי להוצאות הכרוכות בטיפולים רפואיים, פעולות סיוע והצלה בעת הצורך, כיסוי על אובדן או גניבה של ציוד ועוד מגוון סוגי כיסויים, בהתאם לפוליסה שרכש המבוטח. המטרה היא למקסם את פוטנציאל ההחזר במקרי חירום מסוגים שונים הכרוכים בהוצאות כספיות. לכן, התאמה מדויקת של כיסוי הפוליסה, עם מאפייני הנוסע וכמובן למאפייני הנסיעה עצמה – תאפשר זאת בצורה המיטבית, וכך תוכלו לרכוש את הפוליסה האידיאלית בשבילכם. ריכזנו עבורכם את כל המידע שחשוב לדעת לפני שטסים לחו"ל.

סוגי כיסויים

בתוך כל פוליסה של ביטוח נסיעות לחו"ל, או ביטוח טיסה, מפורטים באופן מלא הכיסויים שהיא כוללת, לצורך הפעלת הביטוח בעת הצורך או תביעת פיצוי רלוונטית. להלן סוגי כיסויים שכדאי להכיר לפני רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל, על מנת להתאימו באופן האופטימלי:

כבודה/מטען

ביטוח כבודה ייכלל בתוך פוליסת ביטוח בריאות לנוסעים לחו"ל, בתנאי שמעוניינים לבטח את הציוד האישי לקראת הנסיעה. בעת השהייה מחוץ לישראל, המטען האישי עובר מסע וטלטלות כבר החל משלב שילוח המזוודות אל המטוס. נוסף לכך, בנסיעה עצמה קיים סיכון לגניבה או לאובדן של הציוד. לכן, כיסוי ביטוחי של הכבודה יעניק פיצוי הולם, במקרה שייגרם לה נזק, או במקרה שהציוד ייגנב או יאבד.

ביטול נסיעה או קיצור נסיעה

בשני מקרים עיקריים יתאפשר לנוסע לקבל החזר כספי, כשבכל מקרה סיבת הקיצור או הביטול חייבת להיות רפואית:

  1. פציעה או מחלה של הנוסע עצמו, או של אדם המתלווה אליו לנסיעה – שחייבה אותו לשוב לישראל מוקדם מן הצפוי, וזאת לאחר שרופא בחו"ל המליץ על כך.
  2. אשפוז או פטירה של בן משפחה שמאלץ את הנוסע לקצר את חופשתו או לבטלה.

מאוד מומלץ לכלול את הסעיף הזה בתוך ביטוח רפואי לחו"ל, בעיקר במקרה של קרוב משפחה שידוע שמצבו הרפואי בכי רע, או כאשר מצבו הרפואי של הנוסע או של המלווה אותו – איננו יציב ועלול להידרדר בפתאומיות. במקרים אחרים ניתן לפסוח על סעיף זה ובכך לחסוך בעלויות של ביטוח הנסיעות לחו"ל.

שירותי חילוץ והצלה

ביטוח בריאות לחו"ל שכולל כיסוי לשירותי חילוץ והצלה, מיועד למטיילים שעלולים להימצא במצבי קיצון במהלך שהותם מחוץ לישראל, למשל תאונת דרכים, פציעה במהלך טיול שטח או ספורט אתגרי, אסונות טבע ועוד.

לא לכל היעדים בחו"ל מדובר ברכיב חובה ולכן, אם אתם מעוניינים לחסוך במחיר הביטוח ולא מתכננים להשתתף בפעילויות מסוכנות במהלך הטיול או השהות בחו"ל, תוכלו לוותר עליו.

ספורט אתגרי וספורט חורף

אם השהות שלכם בחו"ל עשויה לכלול ספורט אתגרי או ספורט חורף, בהחלט תצטרכו כיסוי ביטוחי ייעודי. הכיסוי מאפשר לקבל החזרים עבור טיפולים רפואיים במקרים של פציעה במסגרת הפעילות הספורטיבית, לרבות הטסה חזרה לארץ במקרה הצורך.

תאונות ופציעות

ניתן לכלול דרגות שונות של כיסוי ביטוחי לתאונות ולפציעות, בהתאם למאפייני השהייה ולגורמי הסיכון שבה. המטרה היא לצמצם למינימום, או לבטל כלל – את ההשתתפות העצמית במקרים של תאונות דרכים או פציעות שדורשות טיפול רפואי, נוסף על מתן שירותים רפואיים מיטביים הכלולים בפוליסה.

מכשירים אלקטרוניים

מתכננים לקחת לנסיעה מכשירים אלקטרוניים בעלי ערך כספי רב, כגון מחשב נייד, סלולרי וכו'? ובכן, במקרה כזה מומלץ לרכוש ביטוח מתאים. במסגרת ביטוח נסיעות לחו"ל, טלפון סלולרי ומכשירים נוספים יהיו מבוטחים במקרים של אובדן, גניבה או נזקים מסוימים, וזאת בהתאם למה שנכלל בפוליסה עצמה.

אחריות כלפי צד ג'

זוהי הרחבה עבור ביטוח נסיעות לחו"ל שמכסה נזקים לגופו של צד ג', או לציוד השייך לצד ג'. ביטוח הכולל כיסוי ואחריות כלפי צד שלישי, רלוונטי במקרים של תאונות לא מכוונות שגרמו לנזקים לגוף או לרכוש של צד ג', אך לא רלוונטי במצבים אחרים כגון נזק שנגרם במזיד על ידי הנוסע, נזק שנגרם במסגרת פעילות שהיא "מועדת לפורענות" ממילא כמו ספורט אתגרי ועוד.

מה חשוב לוודא לפני שסוגרים ביטוח נסיעות?

רגע לפני רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל, מומלץ לוודא כי הפוליסה כוללת את כל הסעיפים הרלוונטיים, המכסים את הנוסע באופן המיטבי. כדאי לתת דגש על הנושאים הבאים:

  1. לבדוק לעומק את הכיסוי שהפוליסה מעניקה – האם הביטוח כולל גם פינוי אווירי במקרי אסון, האם הוא מעניק פיצוי במקרה של אובדן וגניבת ציוד יקר ערך וכדומה.
  2. לבחון את התאמת הפוליסה למצב הרפואי של הנוסע – הביטוח צריך לשקף את גורמי הסיכון הייחודיים לנוסע. נוסעים עם מוגבלויות, נוסעים מבוגרים מאוד, חולים במחלות כרוניות כגון סרטן או מחלות לב, נוסעות בהיריון הזקוקות לכיסוי המתאים למצבן – כל אלו צריכים הרחבות מתאימות לפוליסה. כמו כן, אם אתם נוטלים תרופות פסיכיאטריות, כדאי מאוד לבדוק מראש את ההבדלים בעלויות, בין החברות השונות.
  3. לוודא כי הכיסוי הביטוחי מתאים לאופי הנסיעה – חופשה של "בטן גב" שונה במהותה מחופשת סקי, הכוללת ספורט חורף שמצריך כיסוי ביטוחי מתאים.
  4. לוודא שהכיסוי מתאים לאורך הנסיעה – חשוב לבדוק שהביטוח מופעל לכל אורך השהייה ועד לחזרה לארץ. במקרים הפוכים של קיצורי חופשות אופציונליים, בשל מצבים רפואיים של הנוסעים עצמם או של קרובי משפחתם שבישראל, מוטב לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל כולל ביטול טיסה או קיצורה, שיעניק כיסוי להוצאות הכלכליות הכרוכות במצבים מסוג זה.
  5. לבטח את הציוד יקר הערך שהנוסעים לוקחים עמם – חשוב לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל הכולל כיסוי לכבודה ולכלול את כל הרכוש היקר שעלול להינזק, ללכת לאיבוד או להיגנב במהלך החופשה.
  6. לבדוק את המחיר – כדאי לבחון את ההוצאה הכללית על הביטוח בטוטאל, כמו גם פר יום.
  7. ברכישת ביטוח נסיעות לחו"ל, חשוב לבחון את הסעיף שנוגע להוצאות רפואיות, כמו אשפוז, ניתוח וטיסה רפואית, תרופות, ועוד. כל חברה מציעה גובה תקרה שונה והפערים יכולים להיות מאוד משמעותיים.
  8. רוב האנשים לא יודעים – אבל ישנן חברות ביטוח שמאפשרות לרכוש הרחבות מסוימות לפוליסה, רק בימים ספציפיים בלבד וכמובן לפי צורך אישי (זאת לעומת חברות שיחייבו אתכם לרכוש את הכיסוי שבחרתם לכל תקופת הנסיעה). למשל, לבחור בהרחבת הפוליסה לספורט אתגרי רק לחלק מהימים ולא לכל הטיול – מדובר בחיסכון של לא מעט כסף!

למה כדאי לסגור ביטוח נסיעות לחו"ל דרכנו?

  • אנחנו עובדים עם חברת ביטוח שיש לה ניסיון של 20 שנים בתחום. מעבר לזה, לחברה יש צוות ייעודי לטיפול מהיר בתביעות.
  • אנחנו לא מוכנים להתפשר – ועל כן, עובדים עם אנשי מקצוע מומחים שבקיאים בכל הפוליסות, ולאחר היכרות עם מגוון הפוליסות שבשוק – נבנה אלגוריתם מתקדם וייחודי, שמאפשר להשוות בין כל הכיסויים הקיימים, בכל הפוליסות, ובכל החברות. מה זה אומר? ובכן, זה אומר שניתן לראותא ת כל הנתונים הרלוונטיים, למשל, מחירים, ובכך מתאימים מודולרית את הפוליסה המדויקת והאידיאלית ביותר עבור הלקוח.
  • נוסף לכל זה, אם מדובר על רילוקיישן או נוודות דיגיטלית, אנחנו יכולים לספק לכם פתרון של ביטוח עד שנתיים (ללא חזרה לישראל), ולמעשה אנחנו מאפשרים לרכוש פוליסת ביטוח גם כשאתם נמצאים בחו"ל.

ביטוח נסיעות לחו"ל – ערכו השוואה מושכלת

השוואה בין הצעות מחיר שמעניקות חברות הביטוח השונות, תאפשר קבלת אומדן מהימן בנוגע להוצאות על הביטוח עצמו. במצבים מסוימים, דווקא הרחבות שעולות יותר, עשויות להתגלות כחסכוניות. למשל, לאחר ביצוע השוואת מחירים – ביטוח נסיעות לחו"ל שאינו כולל הרחבה, לעומת ביטוח שכן (אותו סעיף) – יכול להיראות אטרקטיבי מאוד בהיבט הכספי, אך לגרום לכם לשלם יותר כסף במקרים שבהם יתרחשו תאונת דרכים או אובדן של ציוד (מבלי שהיה כיסוי ייעודי עבורם). לכן אנחנו ממליצים כדאי לבחון כל הצעת מחיר לגופה, לרבות סעיפי הכיסוי השונים, מחירם וגובה הפיצוי שהם מעניקים.

לסיכום

הבחירה בפוליסה מסויימת צריכה להיעשות לאחר בדיקה מעמיקה שכוללת את כל מאפייני הטיסה, גם אם מדובר בנסיעה לצורך עבודה בחו"ל. זאת על מנת שתוכלו לבחור בביטוח הנסיעות האידיאלי ביותר עבורכם. ביטוח הנסיעות הכי זול לחו"ל, לא בהכרח יעניק כיסוי מספק ואידיאלי. לכן לפני שרוכשים ביטוח טיסה – השוואה בין חברות הביטוח השונות היא עניין הכרחי, כשיש לבדוק אתכ ל האופציות הקיימות, לרבות ביטוח כבודה. כל זאת כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת וטובה.

ביטוח נסיעות לחו"ל יתחיל במחיר של דולרים בודדים פר יום, כאשר העלות הולכת ועולה בהתאם לכיסוי הביטוחי שהפוליסה מעניקה וכן בהתאם לגורמי הסיכון של הנסיעה, או מצבים רפואיים מסוימים של הנוסעים עצמם.

ניתן ומומלץ להוזיל את ההוצאה הכספית על רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל, לרבות הכיסוי על הוצאות רפואיות. אפשר לעשות זאת על ידי השוואת הצעות מחיר בין החברות השונות וכן התאמה מדויקת של הכיסוי הביטוחי, לצורך הממשי של הנוסעים.

מאז התפרצות מגפת הקורונה בשנת 2020, חלו שינויים רבים בתחום ביטוחי נסיעות המומלצים לשוהים מחוץ לישראל. כעיקרון ניתן להרחיב את הביטוח הרפואי של הנוסעים במצבים מסוימים שיצריכו טיפול ייעודי, לרבות קיצור חופשות או ביטולי טיסות בשל מצב רפואי, ביניהם מחלת הקורונה.

קיימות פוליסות לביטוח נסיעות לחו"ל שאינן בתשלום, כאשר הן מיועדות לתקופות שהות קצרה מחוץ לישראל – ברוב המקרים ימים ספורים. מדובר בפוליסות בסיסיות בדרך כלל, שמוטב לבחון אותן לעומק ולוודא שהם אכן מתאימות לנוסעים.

הפיצוי הכספי בגין תביעה של חברת הביטוח, יינתן בהתאם לפוליסה שנחתמה טרם היציאה לחו"ל. פוליסות מסוימות יכללו פיצוי על ציוד שניזוק או שנגנב, בעטיו נאלץ הנוסע לרכוש ציוד חדש, או לחילופין פיצוי על הוצאות רפואיות בעת השהייה בחו"ל. גובה הפיצוי עשוי להשתנות בין החברות השונות.

רכישה והפעלה של ביטוח נסיעות לצורך נסיעה לחו"ל, ניתן לבצע גם ברגע האחרון לפני הטיסה, אך חשוב לוודא כי הביטוח אכן מופעל מרגע היציאה מן הארץ. מסיבה זו, ההמלצה היא דווקא לא לחכות לרגע האחרון, לערוך השוואת מחירים ולבחון לעומק את הכיסוי הביטוחי המוענק במסגרת הפוליסה, כמו גם להרחיבו בהתאם לצורך.

השאירו פרטים
ונחזור בהקדם

תוכן מקצועי שיסקרן אתכם

נגישות

ביטוח ששומר עליך
כל הזמן

עבודה שהיא חוויה במרחק הקלקה

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם הצעות עבודה רלוונטיות והסבר על כל התהליך. זה לא מחייב, ואנחנו לא נשתמש בפרטים שלך לפרסום מוצרים נוספים.

סמליל עבודות בחול (2)

ויזה במרחק קליק

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם מידע על תהליך הוצאת הוויזה במדינה בה התעניינתם.