בתי חב"ד בעולם

בכל רחבי העולם בתי חב"ד פתוחים עבור ישראלים ויהודים, תיירים ומי שבחרו לעשות רילוקיישן או עבור אנשים שעובדים בחו"ל. בכל בית חב"ד בעולם נמצאים שליחים ואין דומה בית חב"ד אחד לשני, כאשר השירותים המסופקים בהם ניתנים על פי הצורך שעולה מן השטח.

קצת על בתי חב"ד

החסידות הייחודית היא חצר חסידית שממשיכה את שושלת חב"ד שנוסדה באירופה בשלהי המאה ה-18 על ידי רבי שניאור זלמן מלאדי. בתי החב"ד שקיימים במקומות שונים בעולם, אותם אנו מכירים כיום, הם חלק ממפעל שליחות עולמי שהחל רבי יוסף יצחק שניאורסון שלאחר פטירתו נבנה מחדש על ידי חתנו הרבי מילובביץ' – מנחם מנדל שניאורסון. שלוחי חב"ד בעולם שמפעילים את בתי חב"ד נשלחו כדי לחזק את היהודים השוהים באותם המקומות ולדאוג לצרכיהם. בבתי חב"ד ברחבי העולם נחגגות ארוחות שישי וחג, מתקיימות תפילות במניין וגם בעתות מצוקה.

מה עושים בתי חב"ד למען יהודים ברחבי העולם?

יש בתי חבד כמעט בכל פינה ומעל ל-5,000 שלוחים מנהלים אותם לאורך כל ימות השנה. למעשה, לכל בית חב"ד יש אופי ייחודי משלו. יש בתי חב"ד שפועלים באוניברסיטאות, יש שפועלים במרכזי תיירם ומטיילים ישראליים כמו למשל בנפאל ובהודו, ויש בתי חב"ד בבתי חולים ובקבילות יהודיות מרוחקות. למרות האופי הייחודי של כל בית חב"ד בפני עצמו, כל יהודי שמעוניין להתארח, לאכול ארוחת שישי או חג או להתייעץ בעניינים דתיים וגם לא דתיים – מוזמן לפנות לבית חב"ד במקום בו הוא נמצא. בית חב"ד בדרך כלל יכלול בית כנסת ויפעל בשבתות וחגים על ידי השליחים שחיים במקום, בדרך כלל משפחה צעירה שבחרה בשליחות כדרך חיים והיא חיה הרחק ממשפחתה.

כיצד ניתן להיעזר בבית חב"ד?

ישראלים רבים שוהים בחו"ל מסיבות שונות, בין אם זה בשל מגורים ובין אם העקבות טיולים. התמיכה של בית חב"ד במהלך התקופה הזו, ובייחוד כשמדובר בתקופות ארוכות, יכולה לסייע רבות. אלה יכולים להיות בעלי עסקים כמו שאלה יכולים להיות תרמילאים צעירים שנמצאים במסע עם עצמם, לעיתים כל אחד זקוק לפינה החמה, למילה בעברית, לצלילי ארוחת השישי ומשמע הקידוש. רבים מהם מוצאים עצמם בחגי ישראל מבקשים לחגוג יחד עם יהודים אחרים שנמצאים בחו"ל בארוחת חג גדולה שמתקיימת במקום.

ניתן לראות גם כיצד אנשים מתאפסים בבתי חב"ד לקראת חגי תשרי ובמיוחד לקראת יום כיפור, שאמנם בחו"ל מרגיש כאילו אינו קיים, אך בלבו של כל יהודי הוא קיים גם אם כל העולם ממשיך סביבו. למרות שלא ניתן לעצור את הכבישים ולזכות בתחושה הכמעט מקודשת של המדינה שנעצרת ליום אחד – ניתן לחוש היטב את האחווה של יהודים שנפגשים יחד בניכר.

כמובן שבעתות צרה בתי חב"ד פותחים את דלתם לסייע לכל יהודי וישראלי שזקוק להם. ראינו כיצד בתי חב"ד סייעו באסונות שהתרחשו ברחבי העולם, למשל כשהתרחש הצונאמי הגדול באוקיינוס ההודי בשנת 2004, או כשהתרחשו אירועי טרור, בית חב"ד הוא תמיד הכתובת עבור היהודים שנמצאים בצרה.

בתי חב"ד מרכזיים ברחבי העולם

כמעט בכל עיר מרכזית בעולם ניתן למצוא בית חב"ד וכל אחד מהם נענה לצרכי הקהילה בה הוא נמצא, כך לדוגמה בית חב"ד בארצות המזרח הרחוק יציע ארוחות שישי וחג ושירותים מותאמים לתרמילאים ובתי חב"ד בשכונות בהן מתגוררים יהודים וישראלים רבים יציע פעילויות חינוכיות ואף גן ילדים.

בארצות הברית יש כמה בתי חב"ד בכל מדינה, לפעמים עשרות בתי חב"ד בשכונות שמכילות יהודים רבים, כך גם בקנדה וברחבי אירופה. יש בתי חב"ד בדרום אמריקה, באנגליה, בפינלנד ובאוסטרליה, וכמובן שיש בתי חב"ד במקומות בהם יש תיירים רבים מישראל ובהם תרמילאים כמו בדרום אמריקה, הודו ונפאל, תאילנד ורחבי אפריקה ואף בשנגחאי.

איך אפשר לאתר את בית חב"ד במדינה שבה נמצאים?

פשוט מאוד. היכנסו לאתר הרשמי של בית חב"ד, ובשורת החיפוש תוכלו לבחור את המדינה שבה אתם נמצאים, ואת העיר. לאחר מכן, תיפתח רשימה ובה תוכלו לאתר את בית החב"ד שנמצא באזור שלכם (כולל כתובת וטלפון ליצירת קשר).

 

לסיכום, אין ספק שבתי החב"ד השונים משמשים בית עבור יהודים וישראלים שנמצאים רחוק מישראל, בין אם בחגים, בין אם בארוחות שישי ובין אם בעבור שיעורי תורה, חברה של ישראלים ויהודים אחרים ותחושה של יחד.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם:

השאירו פניה באתר

השאירו פרטים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

חסר לכם מידע? אנחנו נשמח לעזור

מלאו את הפרטים בטופס באופן לא מחייב, ואנו ניצור איתכם קשר עם כל המידע על משרות הרלוונטיות עבורכם

תקשורת קבועה ונוחה

חיסיון וסודיות לאורך התהליך

עבודה עם מגוון קהלי יעד

עבודה בהתאם להנחיות קורונה

תוכן מקצועי שיסקרן אתכם

נגישות

ביטוח ששומר עליך
כל הזמן

עבודה שהיא חוויה במרחק הקלקה

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם הצעות עבודה רלוונטיות והסבר על כל התהליך. זה לא מחייב, ואנחנו לא נשתמש בפרטים שלך לפרסום מוצרים נוספים.

סמליל עבודות בחול (2)

ויזה במרחק קליק

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם מידע על תהליך הוצאת הוויזה במדינה בה התעניינתם.