ויזה אמריקאית

ראיון לויזה לארה"ב

אם אתם מתכננים בזמן הקרוב ביקור בארצות הברית, ודאי כבר גיליתם שלשם כך עליכם להוציא ויזת תייר שתאפשר את הכניסה והשהייה במדינה, ואם קראתם את המדריך המלא להוצאת ויזה לארצות הברית (אם לא, זה בדיוק הזמן) אתם אמורים כבר להכיר פחות או יותר את שלבי התהליך ואתם יודעים שחלק מהותי בהליך הוא הראיון בשגרירות ארצות הברית עם נציג משרד ההגירה שיקבע אם הויזה של תאושר או תסורב. בחלק הזה אנו רוצים להסביר בצורה נרחבת יותר על השלב הזה שהוא חשוב ביותר, להסביר כיצד ניתן לשנות את המועד שלו, מה צריך להביא איתנו ועל מה חשוב להקפיד במעמד הזה. בהצלחה!

תיאום ראיון בשגרירות ארה"ב

לאחר שממלאים את הטופס האלקטרוני של בקשת ויזה תייר DS-160, עוברים לקישור נוסף לתשלום אגרה בסך 576 שקלים ולאחר מכן לתיאום ראיון, בו תוכלו לקבוע תור לראיון בשגרירות בירושלים או בתל אביב. אם מסיבה כלשהו תרצו לאחר מכן לדחות או להקדים את התאריך, ישנן אופציות לכך עליהן נסביר מיד, אך חשוב לחדד כי הרבה פעמים זה יוצר לא מעט בלבול ועדיף להימנע מכך, כך שמומלץ לבחור מראש תאריך מתאים עבורכם שתוכלו לעמוד בו.  

ראיון לויזה אמריקאית

הקדמת ראיון בשגרירות ארה"ב

במקרים בהם אתם מעוניינים לבצע הקדמת ראיון בשגרירות ארה"ב, ניתן לעשות כך באם מצליחים להוכיח סיבה טובה לכך. למשל מקרים רפואיים דחופים והליכים במוסדות רפואיים בארצות הברית, נסיעות עסקיות חשובות שהוקדמו עם אינטרנס כלכלי לארצות הברית או מקרים כמו השתתפות בתחרויות, כנסים, קבלת פרסים וכדומה. אפשרות נוספת היא חיפוש אחר תור מוקדם יותר שיבטל את התור הנוכחי, אך כמובן שזה לא תמיד מצליח ולכן לא רצוי להקדים אם לא חייבים. 

דחיית ראיון בשגרירות ארה"ב

דחיית ראיון בשגרירות ארה"ב היא על פניו פשוטה יותר מהקדמה שלו וניתן לעשות דרך האתר של שגרירות ארצות הברית. עם זאת רבים מגלים בנקודה הזו כי תור מאוחר יותר יתאפשר רק בעוד זמן רב, לרוב אחרי מועד הנסיעה הצפוי וכן חשוב לשים לב כי לא ניתן לדחות את התור אם הוא יחול בתוך 3 ימים או פחות. 

מה צריך להביא?

אלו המסמכים שאתם צריכים להביא אתכם ליום של ראיון ויזה לארה"ב בשגרירות. ***שימו לב – כל טעות הכי קטנה עשויה לפסול את הבקשה שלכם, ככה שחשוב מאד להתארגן כמו שצריך מראש ולדאוג לכל המסמכים הנדרשים. 

מסמכים בסיסיים

  • דף אישור טופס DS-160: זהו האישור שאתם מקבלים לאחר מילוי טופס הבקשה האלקטרוני לויזת תייר ועוד בטרם תקבעו תור לראיון. הוא כולל תמונה שלכם, ברקוד לסריקה ואת פרטיכם האישיים ותקבלו אותו למייל לאחר מילוי הבקשה. 
  • טופס הבקשה המלא: את הטופס עצמו שמילאתם עליכם להביא אתכם כמובן.
  • דף אישור והנחיות: מופיע באתר השגרירות בטופס שמילאתם. 
  • אישור תשלום האגרה: לאחר תשלום האגרה וקביעת ראיון להוצאת ויזה לארה"ב תקבלו אישור על התשלום שביצעתם – הביאו אותו אתכם. 
  • דרכון: לא לשכוח להביא אתכם את הדרכון הישראלי וחשוב לשים לב שעליו להיות לפחות חצי שנה קדימה בתוקף. אם יש לכם דרכונים ישנים עם ויזה מאושרת לארצות הברית הביאו גם אותם. 
  • תמונה: הצטיידו בתמונת פספורט צבעונית אחת בגודל של 5X5 ללא משקפיים שצולמה בחצי שנה האחרונה. ליתר בטחון הביאו שני עותקים נוספים. 

טופס לויזה לארהב

מסמכים המעידים על כוונה לחזור ארצה

  • מסמכים המעידים על מקום מגורים: אישור על תשלום משכנתא, אישור בעלות על דירה, חשבונות חשמל וארנונה על שמכם וכן הלאה. 
  • לימודים: אישור ממוסד הלימודים שלכם שמוכיח שעליכם לחזור ארצה להשלמת הלימודים. 
  • תעסוקה: תלושי שכר לשכירים כולל אישור על קבלת חופשה זמנית מהמעסיק לצורך הנסיעה. אישור על שירות לאנשי קבע ואישור על ניהול עסק מרואה חשבון לעצמאים. 

מסמכים המעידים על היכולת לממן את הטיול

  • תדפיס חשבון בנק: עם פירוט העובר ושב המעיד על מצבכם הכלכלי. 
  • תלושי שכר: צילום של שלושת תלושי השכר האחרונים עבור שכירים. 
  • אישור רואה חשבון: אישורים המעידים על קיום של עסק, הזמן בו הוא קיים וההכנסה שלו בשנים האחרונות וכן רישיון עסק ותעודת עוסק פטור/מורשה למגזר העצמאים.  
  • תלושי פנסיה: שלושה חודשים אחורה לפנסיונרים. 

מה מותר להכניס לשגרירות?

שימו כי הכללים של השגרירות הם נוקשים ביותר ואין פשרה לגביהם. אם לא תעמדו בהם הבקשה שלכם ככל הנראה תסורב ובכל מקרה אין להתווכח אם מבקשים מכם להשאיר פריט כלשהו בחוץ. החפצים היחידים שאתם יכולים להביא אתכם לשגרירות ארצות הברית הם שקיות קטנות לנשיאת מסמכים, את הדרכון שלכם ושאר המסמכים הרלוונטיים לראיון, ארנק קטן, עיתון או ספר בגרסה הפיזית בלבד, כלי כתיבה, מפתחות לבית או לרכב וזהו. שימו לב שגם בקבוקי מים לא ניתן להכניס ותוכלו לשתות מים בשגרירות עצמה. 

באותה נשימה חשוב לחדד איזה דברים אסור להביא לשגרירות בשום אופן והם: פריטים אלקטרוניים כולל טלפונים חכמים, טאבלטים וכוננים ניידים, תיקים מכל סוג שהוא לרבות תיקי גב ובמיוחד תיקים גדולים, מזוודות, נוזלים, תרסיסים, אבקות או שפתונים מסוגים שונים, מצתים וגפרורים וכל מה שנחשב לדליק וכלי נשק מכל סוג שהוא. 

טיפים חשובים

הגיעו בזמן

עשו לעצמכם טובה ואל תאחרו לראיון שנקבע לכם, והאמת שעדיף להגיע אפילו רבע שעה מראש. נציגי ההגירה של ארצות הברית לא מעריכים את ההתנהגות הזאת בלשון המעטה וכאן בישראל איחור הוא עניין כמעט תרבותי. זה לא שאיחור קל יפסול לכם בוודאות את הסיכוי לקבל את הויזה, אבל זה בהחלט לא יעזור לזה שהמראיין יסתכל עליכם מראש באור חיובי. 

לבוש מכובד

אם אתם אוהבים לבטא את עצמכם ולהתלבש בצורה שונה וחריגה, מרושלת או לא מסודרת – זה בסדר גמור כמובן, אבל לא כשאתם עושים ראיון לויזה לארה"ב. מבלי להיכנס לויכוח אם זה בסדר או לא, הנציגים מצפים לראות אנשים מסודרים ומיושבים עם תכנון כלכלי קדמי שלא יישארו בארצות הברית יותר ממה שמותר להם ואם אתם רוצים לקבל את הויזה רצוי ליישר איתם קו. זו לא צריכה להיות חליפה או בגד יוקרתי ומספיק שתגיעו עם בגדים רגילים, נעליים סגורות ומראה מסודר ומיושב. 

התנהגות נאותה

כפי שאתם מבינים, נציגי ארה"ב בשגרירות מחפשים סדר ומשמעת. זה ממש לא הזמן להוציא את הצדדים הישראליים החצופים והקולניים שלנו החוצה ואתם מצופים להתנהג בצורה שקטה ומכובדת לכל אורך הביקור שלכם בשגרירות. מה זה אומר? לא לשים רגליים על הכסאות, לא לדבר בקול עם אנשים שסביבכם, לענות רק על מה ששואלים אתכם ולהתנהג בצורה שמכבדת את המקום. 

התכוננו להמתנה ארוכה

הנציגים לא מתחייבים בשום מצב לקבל אתכם בשעה המדויקת שנקבעה. התאזרו בסבלנות ואל תראו כעס או טינה אם עבר זמן רב והתור שלכם לא מגיע. במקרים חריגים אפשר לפנות בעדינות לנציגים ולשאול מה הסיבה לעיכוב ומתי תורכם צפוי להגיע. מסתבר שכאשר אנשים שואלים כמה זמן לוקח ראיון בשגרירות ארה"ב ושמחים לקבל את התשובה שהוא אורך כמה דקות, הם לרוב לא לוקחים בחשבון את זמן ההמתנה. 

במהלך הראיון

ענו בצורה מפורטת על כל שאלה ששואלים אתכם, הסתכלו למראיין בעיניים ודברו בצורה בטוחה, אך לא בחוצפה או בביטחון עצמי מופרז, אם מתאפשר הציגו למראיין מסמכים נוספים המעידים על כוונתכם לשוב ארצה ועל היכולת שלכם לממן את השהייה במדינה שהוא לא ביקש לראות וגלו אדיבות ונימוס כלפיו. הרבה פעמים התנהגות בצורה הזו תעלה את הסיכוי שבקשת הויזה שלכם תאושר. 

אי הגעה לתור משמעותה צורך בתור חדש

זכרו – אם מסיבה כלשהי לא תגיעו לראיון שלכם בשגרירות בזמן הוא יבוטל ותצטרכו לקבוע תור חדש, כולל תשלום חדש של האגרה. 

לסיכום 

הראיון בשגרירות ארצות הברית לקבלת הויזה הוא חלק קריטי ומכריע בתהליך שייקבע אם הבקשה שלכם אכן תאושר. עליכם להגיע אליו מוכנים מבחינת המסמכים שיש להביא אתכם ולזכור שכל טעות עלולה לעלות בסירוב. כמו כן חשוב לדעת מראש מה מותר ומה אוסר להכניס אתכם ולהכיר לעומק את כללי ההתנהגות הנאותה בשגרירות. אם תערכו לראיון כמו שצריך תעלו באופן משמעותי את הסיכויים שלכם לאישור הויזה לקראת הנסיעה המיוחלת לארצות הברית. 

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם:

השאירו פניה באתר

השאירו פרטים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

חסר לכם מידע? אנחנו נשמח לעזור

מלאו את הפרטים בטופס באופן לא מחייב, ואנו ניצור איתכם קשר עם כל המידע על משרות הרלוונטיות עבורכם

תקשורת קבועה ונוחה

חיסיון וסודיות לאורך התהליך

עבודה עם מגוון קהלי יעד

עבודה בהתאם להנחיות קורונה

תוכן מקצועי שיסקרן אתכם

נגישות

ביטוח ששומר עליך
כל הזמן

עבודה שהיא חוויה במרחק הקלקה

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם הצעות עבודה רלוונטיות והסבר על כל התהליך. זה לא מחייב, ואנחנו לא נשתמש בפרטים שלך לפרסום מוצרים נוספים.

סמליל עבודות בחול (2)

ויזה במרחק קליק

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם מידע על תהליך הוצאת הוויזה במדינה בה התעניינתם.