גרין קארד לארצות הברית

גרין קארד: הכל על הכרטיס לתושבות קבע בארצות הברית

אנשים רבים חולמים על שינוי חיים שכולל מעבר לארה"ב והשתקעות בה מכאן והלאה. איכות החיים, ה"הכל בגדול" וגם האפשרויות הבלתי מוגבלות שמכילה כל אחת מ-51 המדינות – כל אלה יוכלו להיות שלכם אם רק תקבלו גרין קארד. אז מי יכול לקבל גרין קארד, איך עושים את זה ומהן הדרישות שצריך לעמוד בהן? הכל לפניכם: 

מה זה גרין קארד?

גרין קארד הוא למעשה מסמך רשמי לתושבות קבע בארה"ב, המאפשר למהגרים ממדינות העולם להגר ולהתגורר בכל אחת מ-51 המדינות ללא הגבלה. גרין קארד לארצות הברית מעניק זכויות רשמיות לעבודה, מגורים, מחייה ולימודים, בכפוף להצגת התעודה ונשיאתה בכל עת. התעודה תקפה בדרך כלל לעשר שנים ולכן יש להגיש בקשה לחידוש כחצי שנה לפני פקיעת הטופס, באמצעות מילוי טופס I-90. 

תהליך קבלת הגרין קארד משתנה תדירות, כך שהצעדים להוצאתו תלויים בהחלטות חדשות ובעדכונים שונים – ולכן, חשוב להתעדכן מבעוד מועד ולהיעזר בחברה מקצועית המתמחה בנושא. 

קבלת הגרין קארד מתבססת על חיי המשפחה, התעסוקה והנישואין של המבקשים, לעיתים קרובות גם על המזל האישי שלהם בהגרלת הגרין קארד, עליה נרחיב מיד. 

איך אפשר לקבל גרין קארד?

רבים היו מעוניינים לממש את "החלום האמריקאי" ולגור בארה"ב, אפילו לתקופה קצרה. אולם האתגר שעומד בפניהם מתחיל ונגמר באשרת השהייה והעבודה.

התהליך הטכני לקבלת גרין קארד עובר דרך מסלול צר וספציפי מאוד. תחילה מגישים בקשה בשגרירות ארה"ב בישראל, ועושים זאת דרך אתר השגרירות. בהמשך, יהיה צורך להגיע לראיון בשגרירות. למעשה, יש כמה דרישות סף הכרחיות, שמתייחסות לקשרים המשפחתיים ולמקום העבודה:

  • קשר משפחתי משמעותי – ישראלים שנשואים לתושבי ארה"ב נחשבים למקרה קלאסי לקבלת גרין קארד וכך גם ילדי אזרחים אמריקאים או ילדי תושבי קבע החיים בארה"ב באופן חוקי, אחים והורים לאזרחים אמריקאים. אירוסין מספקים "ויזת אירוסין" בתנאי שמתחייבים לחתונה בתוך חודש וחצי מרגע הכניסה למדינה. 
  • אשרת עבודה – ניתן למצוא עבודה בארצות הברית בחברות שונות, באופן זמני או במסגרת רילוקיישן ולקבל ויזה בכפוף להצגת חוזה עבודה חוקי ותקין ואת פרטי הקשר של המעסיק. 
  • הגרלת גרין קארד – מידי שנה מוגרלות כ-50,000 בקשות הגירה מכל רחבי העולם ומתוכן זוכות כ-125,000 בקשות. כעת, רק 55,000 הראשונים שיתחילו בתהליך יהיו זכאים בסופו של דבר לגרין קארד הנכסף (הרחבה בנושא, בהמשך המאמר).
  • אשרת שהייה לבעלי דרכון אירופאי או פורטוגלי – מי שברשותם דרכון אירופאי תקף, רשאים להיכנס לארה"ב ללא ויזה, אלא עם הוצאת אישור נסיעה דרך מערכת ESTA (מערכת אוטומטית שמתירה לאדם מסוים לבקר בארה"ב) ותשלום אגרה בסך 14 דולרים. האישור ניתן בדרך כלל תוך 72 שעות ותקף למשך שנתיים. 

אז כמה עולה להוציא גרין קארד?

עלויות הגרין קארד משתנות בהתאם לסוג והתהליך הנדרש להוצאתו, חלקן כוללות בתוכן גם טיפול משפטי במידת הצורך, שצפוי לייקר את העלויות. בזהירות ניתן לומר שכל מבקש גרין קארד יצטרך להיפרד מכמה אלפי שקלים בדרך, כל עוד יש גורם מקצועי שמטפל עבורו כראוי בתהליך ההוצאה.

שני החריגים בנושא הזה הם ההגרלות והדרכון האירופאי. השתתפות בהגרלת הגרין קארד השנתית עולה בין 130-170 דולר, תלוי בחברה שדרכה נרשמים. מי שברשותם דרכון אירופאי ממדינות כמו: גרמניה, אנגליה, איטליה, אירלנד, הונגריה, דנמרק, יוון, ספרד, פורטוגל, פולין, צרפת, שוודיה ועוד – יצטרכו לשאת רק בעלות אגרת אישור הנסיעה בסך 14 דולר.

ומה לגבי הוצאת דרכון אירופאי כדי להשיג את הויזה הנכספת? כיום הדרך הפופולרית ואף המהירה ביותר היא הוצאת דרכון פורטוגלי מכוח הצאצאות למגורשי ספרד. עלות הדרכון עומדת על 12-15 אלף שקלים וגם אותו ניתן להוציא דרך חברות המתמחות בנושא. 

הגרלת גרין קארד

בכל שנה, כ-125,000 מהגרים ממדינות רבות בעולם צפויים להתבשר על זכייתם בגרין קארד, המאפשרת לחסוך את תהליך ההוצאה של ויזה לארצות הברית ולסלול את הדרך לחיים לצמיתות בכל מדינה נבחרת בארה"ב. 

ניתן להגיש מועמדות להשתתפות בהגרלת הגרין קארד בין החודשים אוקטובר לדצמבר בכל שנה, כאשר ההכרזה על הזוכים מתרחשת בחודשים אפריל-מאי. הזוכים אינם מקבלים תושבות קבע אוטומטית, אלא באפשרות לבקש גרין קארד בהתאם לעמידה בקריטריונים שונים כמו הוכחת ניסיון מקצועי, הוכחת מצב כלכלי תקין, תעודת בגרות ועוד. כ-55,000 מתוך כלל הזוכים יקבלו בסופו של דבר את הגרין קארד הנכסף. 

איך נרשמים להגרלת הגרין קארד? יש למלא בקשה מתאימה באתר הממשלתי של ארה"ב ורצוי שלא במועד האחרון שבו נוצרים בדרך כלל עומסים על המערכת. ההשתתפות בהגרלה היא בחינם, אך רבים מעדיפים להשתתף בה דרך חברות שמתמחות בתהליך ההרשמה ושיודעות איך להגדיל את הסיכויים לזכייה, בכפוף לתשלום סמלי. אם התרחשה זכייה בהגרלה, יהיה צורך לשלם כמה מאות דולרים על עיבוד הבקשה ועוד אגרות שונות. 

הזכויות של מחזיקי הגרין קארד

אז מה כל כך שווה בגרין קארד בעצם? נתחיל עם העובדה שמדובר בחלופה מצוינת להוצאת הויזה, אך היא מגיעה עם זכויות ומעמד של תושבי קבע לכל דבר ועניין בארה"ב, מה שאיננו מתקבל מכוחה של ויזת עבודה או ויזת סטודנט למשל.

נוסף על כך, התושבות הקבועה מעניקה זכאות לרכישת נדל"ן למגורים ולמטרות מסחריות בכל שטחי ארה"ב, אפשרות להוצאת כל רישיון והיתר, פתיחת עסקים ובחירה בכל משרה ומסלול תעסוקתי, כולל האפשרות להסבת מקצוע גם אם הגרין קארד התקבל על בסיס מקצועי.  

לסיכום, לפעמים חלומות אמריקאים מתגשמים

וכדי להגשים את חלומכם לגור בארה"ב, תוכלו להגיש בקשה לקבלת גרין קארד או להצטרף להגרלה השנתית. המסלול לאישור הגרין קארד עובר בירוקרטיה ותנאי סף שונים ומצריך גם אורך רוח והרבה סבלנות. אך בסיום הדרך, ייתכן שתוכלו לקטוף את הפירות ולהתחיל לארוז מזוודות.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם:

השאירו פניה באתר

השאירו פרטים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

חסר לכם מידע? אנחנו נשמח לעזור

מלאו את הפרטים בטופס באופן לא מחייב, ואנו ניצור איתכם קשר עם כל המידע על משרות הרלוונטיות עבורכם

תקשורת קבועה ונוחה

חיסיון וסודיות לאורך התהליך

עבודה עם מגוון קהלי יעד

עבודה בהתאם להנחיות קורונה

תוכן מקצועי שיסקרן אתכם

נגישות

ביטוח ששומר עליך
כל הזמן

עבודה שהיא חוויה במרחק הקלקה

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם הצעות עבודה רלוונטיות והסבר על כל התהליך. זה לא מחייב, ואנחנו לא נשתמש בפרטים שלך לפרסום מוצרים נוספים.

סמליל עבודות בחול (2)

ויזה במרחק קליק

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם מידע על תהליך הוצאת הוויזה במדינה בה התעניינתם.