יציאה מהארץ

יציאה מהארץ עם דרכון זר

יציאה מהארץ היא עניין שגרתי למדי, אך היא שמצריכה דרכון בתוקף. בין אם מדובר בחופשה ובין אם זה ביקור משפחתי או אפילו רילוקיישן (מעבר בעקבות עבודה בחו"ל) – עליכם להחזיק בדרכון שמהווה אשרת נסיעה, כאשר בעלי דרכון זר יוכלו לבחור האם לצאת באמצעותו מהארץ מטעמים ובנסיבות שונות. אז מה בעצם מספק הדרכון הזר ומתי אפשר לצאת באמצעותו מהארץ? הכל כאן.

דרכון זר

מלבד היותו של הדרכון הזר אשרה רלוונטית ליציאה מהארץ, הוא מביע גם את העובדה שהמחזיקים בו הם אזרחים במדינה נוספת מלבד ישראל. על פי הערכות שונות, קיימים למעלה ממיליון ישראלים בעלי דרכון זר בישראל של שנת 2022, כאשר הסיבה לכך בעיקרה היא העובדה שישראל נחשבת למדינת הגירה – כלומר כזו שמאפשרת לכל היהודים להגיע ולהתאזרח בה, בהתאם לחוק השבות.

ואכן, יהודים רבים בעלי אזרחות אחרת עולים לישראל, מקבלים גם את האזרחות הישראלית וכעת מחזיקים באזרחות כפולה, הכוללת מטבע הדברים גם דרכון מקומי ודרכון זר. נציין כי אזרחות נוספת תתקבל גם כאשר הילדים נולדו במדינה אחרת, כאשר בן משפחה מהווה אזרח במדינה אחרת או בעקבות נישואין לאזרח במדינה שונה. 

לאיזו מדינה אתם מתכננים לטוס?

מדינת ישראל נחשבת "מדינה ירוקה" בעולם, ולכן דירוג הדרכון הישראלי הוא גבוה למדי. ועם זאת, לא ניתן להיכנס לכל מדינה עם דרכון ישראלי ולכן כאשר יעד הנסיעה חסום בפני ישראלים, ניתן לבצע יציאה מהארץ עם דרכון זר. 

חוסר האפשרות להשתמש בדרכון הישראלי מאפיין כמובן חלק גדול ממדינות ערב, אך מלבדן יש עוד כמה יעדים שבהם ישראלים רבים חולמים לבקר כמו למשל בנגלדש, מלזיה, אינדונזיה, נסיכות בארוניי או באלי הטרופית והנחשקת. הכניסה ליעדים אלה אמנם אינה מותרת עם דרכון ישראלי, אך אם בידכם דרכון פורטוגלי למשל, תתקבלו בברכה ובחום. 

מתי כדאי להשתמש בדרכון הזר?

בכל כניסה או יציאה מארץ ישראל עליכם להציג דרכון ישראלי ולכן, גם אם תבחרו לטוס למדינה שדורשת דרכון זר על מנת להיכנס אליה, הקפידו להסתובב תמיד עם שני הדרכונים שלכם.

כאשר לא ניתן להיכנס למדינה עם דרכון ישראלי (לדוגמה, במדינות ערב), עליכם להציג בכניסה למדינה את הדרכון הזר שברשותכם. 

נוסף למדינות שהכניסה אליהן אסורה לישראלים, יש מדינות שדורשות מאזרחים ישראליים ויזה ואישור כניסה על מנת להיכנס אליהן. במקרה זה, הדרכון הזר יכול לבוא כיתרון משום שהוא מייתר את הצורך באישור כניסה, כמו בכניסה לארצות הברית או אוסטרליה.

בכל מקרה, חשוב להחליט מראש לאיזו מדינה אתם מתכננים לטוס, ולצרוך את המידע הרלוונטי לפני הטיסה. עליכם לבדוק מהן ההגבלות של המדינה בכל אחד מסוגי הדרכונים שיש לכם, האם צריך אשרת כניסה למדינת היעד, האם יש אזהרת מסע לאותה מדינה מישראל ועוד.

אז החלטתם לצאת מהארץ עם דרכון זר? 

זכרו: עליכם להציג את הדרכון הישראלי שלכם בכל כניסה ויציאה מישראל ולכן הוא צריך להתלוות אליכם לכל נסיעה ברחבי העולם. יש שלבים רבים שמצריכים את הצגת הדרכון במעבר בין מדינות, אולם לא בכולם יהיה צורך להציג את הדרכון הישראלי, כך שניתן להסתפק בדרכונכם הזר: 

  1. הזמנת כרטיסי הטיסה – אם היעד שאליו אתם טסים מצריך אשרת כניסה והיא ניתנת אוטומטית לבעלי דרכון שתואם את דרכונכם הזר, הצעד הנכון יהיה לבחור להשתמש בו בעת הזמנת כרטיסי הטיסה וכמובן שגם בעת הכניסה לנמל התעופה של אותו היעד.
  2. צ'ק אין – בצ'ק אין יש צורך להציג את הדרכון שרשום בכרטיסי הטיסה שהזמנתם.
  3. ביקורת הגבולות במדינת היעד – באופן עקרוני, אתם יכולים לבחור איזה דרכון להציג כל עוד אין הגבלה מסוימת בכניסה לאותה המדינה עם אותו סוג דרכון (מדינות שאינן ביחסים דיפלומטיים עם ישראל, כמו אינדונזיה או ערב הסעודית למשל) ושאין הגבלות בנוגע לצורך באשרת שהייה (כמו למשל קבלת ויזה לארצות הברית). 

לסיכום, יציאה מהארץ עם דרכון זר מייצרת יותר הזדמנויות

 אם אתם מחזיקים במספר דרכונים, תכנון מוקדם והבנה של הגבלות היעד שאליו אתם רוצים לטוס יסייעו לכם בקבלת ההחלטה לגבי איזה דרכון להציג בכניסה לאיזו מדינה. גם אם אתם טסים לטיול בחו"ל, ללימודים, לרילוקיישן או אפילו מבצעים ניתוק תושבות – הבינו מראש את העדיפות של הדרכון בהתאם ליעד הנסיעה ופעלו על פיו. הצגת הדרכון הנכון יכולה לחסוך לכם בירוקרטיה מיותרת, כאב ראש וזמני המתנה ארוכים.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם:

השאירו פניה באתר

השאירו פרטים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

חסר לכם מידע? אנחנו נשמח לעזור

מלאו את הפרטים בטופס באופן לא מחייב, ואנו ניצור איתכם קשר עם כל המידע על משרות הרלוונטיות עבורכם

תקשורת קבועה ונוחה

חיסיון וסודיות לאורך התהליך

עבודה עם מגוון קהלי יעד

עבודה בהתאם להנחיות קורונה

תוכן מקצועי שיסקרן אתכם

נגישות

ביטוח ששומר עליך
כל הזמן

עבודה שהיא חוויה במרחק הקלקה

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם הצעות עבודה רלוונטיות והסבר על כל התהליך. זה לא מחייב, ואנחנו לא נשתמש בפרטים שלך לפרסום מוצרים נוספים.

סמליל עבודות בחול (2)

ויזה במרחק קליק

מלאו מספר פרטים בסיסיים בטופס, ואנו נשוב אליכם עם מידע על תהליך הוצאת הוויזה במדינה בה התעניינתם.